ПОЧЕЛА ГРАДЊА Затворена крајња десна трака на делу Булевара цара Лазара
Радови на изградњи турбо кружне раскрснице на углу Булевара цара Лазара и Фрушкогорске улице, са пратећом инфраструктуром и јавним осветљењем, почињу данас и трајаће наредних девет месеци.
Такође, од данас па до четвртка, 23. фебруара, за саобраћај ће бити затворена крајња десна трака на Булевару цара Лазара, у дужини од 110 метара, на деоници од Фрушкогорске улице до ТЦ „Променада“. То значи да ће са Булевара бити онемогућен колски приступ „Променади“, „Спенсу“ и „Универекспорту“, па се грађани моле за стрпљење уз апел да, током трајања привремене измене режима саобраћаја, користе алтернативне правце.
Иначе, градња турбо кружне раскрснице коштаће више од 336 милиона динара са ПДВ-ом, (336.258.385), а реч је о заједничкој инвестицији Града и Покрајине, док је Градска управа за грађевинско земљиште и инвестиције недавно одабрала извођаче: новосадске фирме „Пут-инвест”, „Монтоп про”, „Енерготехника – Јужна Бачка” и „Тецтон geosystems”.
Идеја о реконструкцији раскрснице код Спенса и Универзитета и њеном претварању у кружни ток датира из 2016. године, а истражни радови и геотехничка документација завршени су 2017. Својевремено је чак било предлога да у центру раскрснице буде фонтана с аудио-визуелним ефектима, по угледу на чувену музичку на Славији, али се од тога одустало. Иако у тендерској документацији није наведено како ће острво кружног тока бити уређено, претпоставља се да ће ту бити постављен споменик, највероватније Николи Тесли.
Пројектанти фирме „МХМ-пројект” предвидели су турбо кружну раскрсницу без денивелисаног правца на Булевару цара Лазара, што ће уз укидање семафора убрзати саобраћај и обезбедити несметан проток возила у правцима укрштања.
„Предложена турбо кружна раскрсница је вишетрачна спирална раскрсница, на којој су саобраћајни токови међусобно физички одвојени, што се постиже ’заобљеним’ ивичњацима, који спречавају преплитање возила како на уливу и изливу, тако и при кретању кроз сам кружни ток”, наведено је у техничком опису.
На Булевару цара Лазара су у оба прилазна смера пројектоване по три траке ширине три метра, пре и после кружног тока, док су у Фрушкогорској улици, на почетку деонице, чија је реконструкција планирана, задржане две траке, по једна за сваки смер, које ће пре пешачког прелаза код Научно-технолошког парка (НТП) бити одвојене острвима. Ту саобраћајницу чине два одвојена коловоза у правцу север–југ ширине 4,5 метара (улив и излив из кружног тока) и директно десно одвајање исте ширине – бајпас ка Кеју жртава рације. Коловоз ће од стаза, чија је реконструкција планирана, бити одвојен зеленим површинама са вишегодишњим дрвећем, с тим што ће на делу отварања додатне траке за скретање ка „Променади” и делу коригованих стаза испред НТП-а неколико стабала бити уклоњено.
Предвиђено је измештање и реконструкција комуналне инфраструктуре, као и постављање нове јавне расвете, а делимично ће бити реконструисан и паркинг дуж Булевара цара Лазара, где је планирана коса шема паркирања.
Ј. В. – А. Ч.