Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Домаћа памет смислила паметно наводњавање

10.02.2023. 08:57 08:59
Пише:
Фото: Дневник (Филип Бакић), илустрација

Седам српских стартапа представило се домаћим и иностраним инвеститорима, компанијама и фондовима на Демо дану у завршници NIWA akcеlеratorskog програма, који је организовала Иницијатива Дигитална Србија у партнерству са Јапанском агенцијом за међународну сарадњу (ЈИЦА).

Ново поглавње у освајању светског тржишта почело је за стартапе Тапни, Дата До, Смарт Watering, EasyPass, Дигитал Спарк, Зенхире и ОмниСхоп.

Оснивач стартапа Смарт Watering Лазар Јовановић навео је да су са њиховим софтвером за паметно наводњавање остварили велики успех на тржишту и да сада преговарају са аграрним компанијама које поседују велике површине земље.

Јовановићева идеја је једна у низу иновација младих стучњака који су успели да удруже маркетиншке и технолошке способности у осмишљавању производа са којима су изашли на тржиште.

Његов Смарт Watering контролер(софтвер) служи за отварање славина које пуштају воду у одређене секције које желите да наводњавате. Улога контролера је да брине о томе која секција је и колико дуго отворена, колико литара воде је истекло, али и да у одређеном тренутку да сигнал пумпи колико литара ђубрива је потребно дозирати.


НИWА програм за велико тржиште Азије

Директор Иницијативе Дигитална Србија Небојша Бјелотомић сматра да ће успех NIWA програма помоћи да се он пришири на стартапе из региона како би земље Западног Балкана успеле да себе у најбољем издању представе азијском тржишту.

- Овај програм је понудио стартапима потребну експертизу, потенцијална партнерства, инвестиције, упознавања и повезивања са кључним актерима новог тржишта-навео је Бјелотомић. - Један од највећих изазова за домаће стартапе је недовољна видљивости Србије на глобалном тржишту и верујемо да је NIWA програм омогућио да се представимо на велико тржиште Азије.


Како је Лазар објаснио, на идеју је дошао на последњој години студија из личних потреба. Након што је посадио воћњак успео је да са цимером из студентског дома осмисли протитип за контролу наводњавање. Временом су кроз разговор са пољопривредницима дошли на идеју да комерцијализују своју идеју и да њом изађу на агро тржиште.

Добар пример успеха представља и стартап Зенхире, који је омогућио компанијама и кандидатима да остану "зен" приликом процеса пријаве за посао. Они су осмислили апликацију која ће уз помоћ вештачке интелигенције путем видео линка интервјуисати кандидате у реалном времену и том приликом бележити све релевантне параметре и карактеристике. Зенхире је успео да смањи, како кажу, за 90 одсто дуготрајан процес у којем mеnayеri људских ресурса, у нади да ће пронаћи идеалног кандидата, троше много времена. Како кажу, њихов програм ће обављати послове попут скенирања Си-Вија, слања е-поште кандидатима, потписивања докумената, филтрирања кандидата и генерисања извештаја.

Идеја стартап Easypass је омогућио брзо и лако повезивање предавача и појединаца којима су потребни приватни часови из различитих области. Како је наведено нужност овакве платформе је настала током пандемије, када се схватило да захваљујући дигиталним алатима можемо да учимо онлине једнако квалитетно и интерактивно као и уживо. План је да стартап Easypass платформа постане водећа у области едукације.

Стартап Дигитал Спарк осмишљава начин на који брендови управљају продајом и награђују учинак малопродајних тимова коришћењем иновација вођених процесима како би се повећао приход и профитна маржа.

Дата ДО је развио Спецтру, платформу за оптимизацију асортимана усредсређену на купце која комбинује науку о подацима са разумевањем тржишта и потрошача како би помогао компанијама да открију нове могућности и повећају приходе.

Стартап Тапни је развио дигиталну визит карту засновану на НФЦ технологији, која омогућава да се чувају и деле све контакт информације једноставним повезивањем на други уређај, а стартап ОмниСхоп претвара постојећу веб-продавницу у мобилну апликацију за е-трговину.

З. Делић

Пише:
Пошаљите коментар