Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Каснили возови на брзој прузи БГ-НС због крађе делова контактне мреже

12.01.2023. 17:47 17:51
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

БЕОГРАД: Због крађе делова контактне мреже изнад железничке пруге на две локације између Београда и Новог Сада током данашњег дана дошло је до кашњења возова на брзој прузи.

Због крађе чврстих тачака, које служе да обезбеде стабилност затезног поља контактне мреже, „Инфраструктура железница Србије“ била је принуђена да током данашњег дана на укупно пет километара брзе пруге уведе лагане вожње са брзином од 20 км/сат, и то на деоницама Инђија – Бешка и Сремски Карловци – Петроварадин.

На брзој прузи украдено је укупно осам чврстих тачака.

Три екипе „Инфраструктуре железница Србије“ вечерас од 23.30 сати, након проласка последњих путничких возова на овој прузи, почеће да раде на замени чврстих тачака на контактној мрежи.          

Планирано је да екипе „Инфраструктуре железница Србије“ раде током читаве ноћи, како би уколико не буде било непредвиђених тешкоћа, до ујутру поправили контактну мрежу и санирали последице ових крађа.

Држава је  у изградњу брзе пруге Београд – Нови Сад уложила велика финансијска средства, а саобраћај возова брзином од 200 км/сат представља понос Србије на задовољство свих путника и корисника услуга. Оваквим насилничким и бахатим понашањем према железничкој имовини, лопови наносе огромну штету држави и железници, и не само да угрожавају редовитост и функционисање, већ утичу и на безбедност саобраћаја возова.

„Инфраструктура железница Србије“ од надлежних државних органа очекује да крадљивци делова и опреме железничке инфраструктуре на брзој прузи, као и на другим српским пругама, буду у најкраћем року откривени и најстроже кажњени.

"Упозоравамо и апелујемо да се не краду и не уништавају делови и опрема железничке инфраструктуре", поручили су у саопштењу.

Иначе, Закон о железници предвидео је да се за уништење, оштећење или крађу делова железничке инфраструктуре, без обзира на њихову количину и вредност може изрећи казна затвора од три месеца до пет година, а у случају да неко лице због тога буде тешко повређено или се начини имовинска штета великих размера, казна затвора је од једне до осам година.

На мети крадљиваца били су делови контактне мреже, који се зову чврсте тачке. Направљене су од носећег ужета и служе да обезбеде стабилност једног затезног поља контактне мреже, које је дуго око 1.600 метара.

Те чврсте тачке су редовно под напоном од 25 хиљада волти.             

„Инфраструктура железница Србије” за чврсте тачке на електрифицираним пругама у Србији почела је уместо носећег ужета од бакра да користи челичну поцинковану ужад, али се крађе и даље настављају.

 

Пише:
Пошаљите коментар