Посао достављача међу најтраженијим у Србији
Достављачи постају све више тражени у Србији, а менаџер за односе са јавношћу Инфостуда Милош Турински навео је да се годишње на тој платформи појави више од 800 огласа за ту делатност.
По његовим речима, до експанзије овог посла дошло је за време коронавируса, када се и појавила потреба за већим бројем људи на тим пословима, а због мањка радне снаге све је више страних држављана који достављају робу.
- Сектор доставе био је први сектор који је кренуо с увозом радне снаге како би се попуниле све потребе тржишта - рекао је Турински.
Говорећи о огласима на Инфостуду, Турински је објаснио да се на један оглас запошљава више људи и позвао све заинтересоване да се пријаве јер је посао возача и достављача један од траженијих у земљи. Према његовим речима, пандемија коронавируса био је тренутак када је потражња за достављачима порасла, али је заправо потреба за доставом робе на кућну адресу последица модерног доба, дигитализације и везаности људи за виртуелни свет.
- Платимо нашу лењост 100 или 200 динара, али све нам стигне на кућни праг - рекао је Турински.
По речима Стефана Шурлана, „Глово„ и „Волт„ су стране апликације које предњаче по броју запослених у Србији, али се на тржишту појављују и нове апликације које нуде исту услугу. И он и Милош Турински сагласни су да је повећање потражње за возачима и достављачима, позицијама на којима има највише запослених странаца, одраз развоја Србије и чињенице да људи имају могућност да раде неке боље и једноставније послове.
Оснивач Агенције која запошљава достављаче Стефан Шурлан каже да се све више странаца запошљава на овој позицији, да их је највише из Узбекистана, као и да се на овом послу може добро зарадити. По његовим речима, плата достављача зависи од тога колико ко жели да му буде радно време, као и начина и средства којима доставља робу. Истакао је да радници приликом запошљавања траже стабилно радно окружење, добре међуљудске односе, усавршавање и флексибилно радно време како би имали баланс између приватног и пословног живота.
- Ако достављач користи бицикл може зарадити и до 200.000 динара, ако се одличи за скутер или аутомобил зарада је мања и износи око 150.000 динара или око 100.000 динара ако се користи аутомобил фирме”, казао је Шурлан.
Он истиче да у овом послу има дневних шпицева, односно периода када је потражња за доставом већа - од 13 до 16 сати и од 20 до 21 сат, тада се и повећава могућност да се више заради:
Д. Мл.