Српске фирме у Паризу договориле извоз вредан 11 милиона евра
ПАРИЗ/БЕОГРАД: Компаније из Србије које су се, у организацији Привредне коморе Србије (ПКС) и Развојне агенције Србије (РАС), представиле на Међународном сајму прехрамбене индустрије СИАЛ у Паризу имале су више од 1.200 билатералних разговора са потенцијалним партнерима и, према првим анализама, договориле извоз око 11 милиона евра.
Током пет дана трајања сајма (www.sialparis.com) наши привредници највише састанака имали су са заинтересованим партнерима из региона, ЕУ, Турске, Русије, Саудијске Арабије, Израела, Египта, као и Канаде и САД, каже Бојана Лаловић из Привредне коморе Србије.
Подсећа да је 29 наших компанија од 15. до 19. октобра у Паризу промовисало производни и извозни потенцијал у оквиру два национална павиљона, једном за готове и другом за замрзнуте производе, саопштено је из ПКС.
Своју понуду представили су: ИТН Гроуп Београд, Мамбиком Аграр из Београда, ПИК Бечеј; Лаки из Ариља, Мастер Фруитс из Београда, Фриго-Паун из Пожеге, Еуро Фриго из Пожеге, БМН Малинас из Пожеге, Масли из Лесковца, и многе друге.
Наши привредници задовољни су учешћем на сајму и оствареним контактима.
Из компаније Лаки подсећају да су на сајму четврти пут и да су, упркос паузи због ковида, обновили и остварили нове важне контакте са заинтересованим партнерима из целога света.
"СИАЛ је одлична прилика да промовишемо наше производе, упознали смо нове клијенте и најновије трендове у производњи хране", рекао је Милош Јеремић, комерцијални директор.
"Наши основни производи су замрзнуто воће - малина, купина, јагода, вишња, боровница - све оно што имамо у Србији. Циљ нам је да продајемо финални производ, не само сировине. Задовољни смо, посећеност је била велика, као и интересовање партнера", додаје Јеремић.
Породична фирма Фриго-Паун представила се, такође, са замрзнутим воћем, успоставила нове контакте и очекује наставак договора са потенцијалним купцима након сајма. Указују на велику подршку ПКС и РАС која је веома значајна малим и средњим компанијама, јер им омогућава већу видљивост него да наступају самостално.
Сајам СИАЛ се одржава сваке друге године, а након четворогодишње паузе због пандемије, на овој водећој светској смотри прехрамбене индустрије у Паризу окупило се више од 7.200 излагача из 119 земаља са више од 400.000 квалитетних производа.