У Немачкој основци све слабије рачунају, пишу и читају
БЕРЛИН: Ђаци четвртог разреда основних школа у Немачкој све више имају проблема са читањем, рачунањем и писањем.
То је закључак истраживања Института за развој квалитета у образовању, до којег се дошло на основу тестова у 1.400 школа.
Алармирајући податак је да 18 до 30 одсто ђака четвртог разреда није испунило основне стандарде из немачког језика.
Знање ђака, наводи се, било је боље пре пет, али и пре 10 година.
Као разлог за погоршање знања ђака четвртог разреда основне школе, аутори студије су навели предуго затварање школа за време пандемије корона вируса.
Заостатак у стицању знања, како је процењено, води у просеку ка губитку до око три одсто примања.
Констатује се да то може имати утицај на БДП и могло би утицати на смањење од чак 1,5 одсто.