Ф1: Фантастична победа Ферштапена у Спа Франкоршампу
СПА ФРАНКОРШАМП: Холанђанин Макс Ферштапен за воланом Ред Була славио је на Великој награди Белгије у Формули један на стази Спа Франкоршамп.
Бранилац титуле је дошао до девете победе на 14 трка, а укупно 29. у каријери, после старта са 14. позиције због промене погонске јединице. Ферштапен је освојио и додатни бод за најбржи круг у трци. Славље Ред Була употпунио је Серхио Перез освајањем друге позиције. Последње место на подијуму заузео је Карлос Сајнц из Fеrraija, који је иначе кренуо са прве стартне позиције.
Његов клупски колега Шарл Леклер није имао превише среће у Белгији. Врло рано је имао пех да му се фолија са кациге одлепила и заглавила у систему за хлађење кочница, па је у четвртом кругу морао да мења пнеуматике. Током трке пробио се на пето место, али је у последњем кругу отишао у бокс на замену пнеуматика, како би извезао најбржи круг и тако освојио још један поен. Али, механичари су били нешто спорији, на стазу се вратио тик пре Фернада Алонса у Алпини, који га је одмах обишао. Успео је Монегашанин да врати позицију, није извезао најбржи круг, а онда је по завршетку трке зарадио казну, јер је био пребрз у пит лејну, тако да је на крају био тек шести. Fеrrai је још једном направио велику грешку. Алонсо је освојио пето место иза Џорџа Расела из Мерцедеса. Бодове су узели и седми Естебан Окон (Алпина), осми Себастијан Фетел (Алфа Таури), девети Пјер Гасли (Алфа Таури) и десети Александер Албон, који је одличном трком донео још један бод Вилијамсу.
Ферштапен је на једном од своја два домаћа терена, пошто је рођен у Белгији и мајка му је Белгијанка, наставио где је стао пре четири недеље у Мађарској, када је славио после старта са 10. позиције. Овога пута се чинило да пред собом има тежи посао, али му је мање од пола трке било потребно да дође до вођства, а потом се брзо одвоји. Ферштапен је у Спа Франкоршампу просто летео стазом и нико није могао да му припрети, мада му је на самом почетку трке помогао низ инцидената, због чега је на стазу изашло безбедносно возило. Тада је прво дошло до контакта између Луиса Хамилтона у Мерцедесу и возача Алпина Фернанда Алонса, из којег је дебљи крај извукао седмоструки светски шампион.
Неколико кривина касније, Николас Латифи је направио грешку и окренуо се на стази, а у покушају да га избегне Валтери Ботас је у свом Алфа Ромеу излетео са стазе и остао заглављен у шљунку. Недуго затим и Хамилтон се зауставио поред стазе, због чега дирекција трке није имала другу опцију осим да је успори, а тај период је потрајао неколико кругова. Ферштапен је у тим тренуцима био осми, док је Сајнц водио испред Переза, али се Холанђанин постепено пробијао и преузео вођство од Шпанца у 18. кругу. Возач Ферарија је, иначе, раније отишао у бокс у односу на двојац Ред Була, али у другој половини трке није могао да парира ни Перезу, док је после друге замене пнеуматика Џорџ Расел почео да га сустиже и смањује предност. Британцу је, међутим, понестало времена да покуша да нападне Сајнца и стигне до подијума и на крају су их делиле две секунде, па је морао да се задовољи четвртом позицијом.
У генералном пласману Фершптапен има 284 бода, Перез 191, а Леклер 186. Код конструктора Ред Бул има 475 испред Fеrraija са 357 и Мерцедеса са 316 бодова.
Наредна трка вози се следеће недеље за Велику награду Холандије у Зандворту.
Г. М.