Од септембра примена дигиталних технологија у ОШ "Васа Стајић"
Шест наставника и стручних сарадника из ОШ „Васа Стајић“ похађало је обуку у оквиру пројекта „ЕдуИН 2 – ка европској школи будућности“ у просторијама школе „Europass Teacher Academy“ у Берлину, јединствене у сфери образовања и добро познате по едукацији наставника широм света.
Школа је за овај пројекат конкурисала прошле године, да би након прихваћене пријаве стекла услов да пошаље шесторо запослених на додатно усавршавање. На првом курсу „Поштовање различитости и превенција вршњачког насиља“ учествовали су педагог Хелена Вуканац и психолог Филип Кокеза, затим, „Учење засновано на дигиталним играма и проширена реалност“ слушали су наставник информатике Марко Маринковић и наставница музичке културе Сандра Кузмановић, док су обуку из курса „Европска школа за сву децу“, који се бави модернизацијом наставе, похађали наставница историје Мирјана Вуксановић и наставник енглеског језика Владимир Широки, координатор овог пројекта.
– Након боравка у Берлину, одлучили смо да сазнања до којих смо дошли, спроводимо и примењујемо у школи - рекао је за „Дневник“ наставник енглеског језика Владимир Широки. - Током prеthodna два месеца одржали смо интерну обуку за запослене, као и огледне часове са ђацима, а пуна имплементација пројекта креће од следеће школске године.
Наставници су дошли до иновативних решења преко којих би оплеменили рад у учионицама, па су тако одлучили да се путем дигиталне технологије у наредном периоду започне са развијањем боље наставе. У ту сврху, они ће употребљавати апликације које су повезане са виртуелном и проширеном реалношћу.
– Помоћу телефона и ВР наочара, ученици ће приступити занимљивијем игроликом учењу и тако ће моћи себи да дочарају нешто што личи на стварност – навео је Владимир Широки и додаје да се на овај начин постиже једна свежина у предавању и олакшава се разумевање сложенијег градива.
Родитељи треба да буду обавештени
Примена нових технологија у настави ОШ „Васа Стајић“ биће искључиво намењена ђацима ове школе, али је једнако важно и да родитељи буду упућени шта се догађа током овог занимљивог процеса.
– Родитељи би требало да буду обавештени или преко савета родитеља или преко родитељских састанака. Када будемо имали други родитељски састанак, припремићемо радионице које ће старешине презентовати родитељима, тако ће и родитељи бити обавештени шта се заправо дешава, докле смо стигли и да ли смо нешто конкретно успели да урадимо у међувремену– навео је наставник енглеског језика и координатор пројекта Владимир Широки.
Апликације које ће се користити за проширену реалност су Арлоопа и Метаверсе, а када је реч о виртуелној реалности (ВР) користиће се Njithin. Оне ће бити доступне свим ученицима и моћи ће да се преузму на Google play платформи. Како је у плану да се новине из дигиталних технологија примене у настави, полазници курсева одабрали су за тему превенцију и интервенцију у сузбијању вршњачког насиља, која је посебно важна у образовању, али често недовољно обрађена у школском програму.
– Када је реч о вршњачком насиљу, схватамо да неке ствари морају мало другачије да се ураде. Од септембра намеравамо да уведемо нове апликације у наставу тако што ћемо организовати радионице у којима би се ђаци међусобно поделили и у својеврсној драмској игри уживљавали би се у разне улоге, жртве, виновника насиља, или немог посматрача, али и наставника који је немаран у свом послу или је веома посвећен. Тако бисмо видели да ли они осећају емпатију или схватају важност одређене ситуације – истакао је Широки и додао да ће се тиме подстицати квалитет учења, али и креативно и критичко размишљање, па ће ученици моћи лакше да се снађу у решавању неког проблема, нарочито приликом спречавања вршњачког насиља
Он додаје да су овакви пројекти мали, те зато није циљ да се на овај начин тотално мења образовање већ да се нове методе уклапају у оне проверене и да су рад у паровима или у групама, као и функција домаћег задатка, интегрални део образовања који се не може и не треба одстранити.
– Оплемењујемо се неким новим стварима и овај наш пројекат представља мале промене. Када мењате нешто на терену, можете да дате добар пример, а када се укључе и друге школе са својим активностима, сви заједно испуњавамо циљ и чинимо образовање бољим. Надам се да је ово најава нечега што ћемо успети да урадимо за неколико месеци и да ћемо сва три курса која смо похађали моћи да повежемо, што нам је највећи изазов – рекао је Широки.
А. Чегар