Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Od septembra primena digitalnih tehnologija u OŠ "Vasa Stajić"

15.07.2022. 17:36 17:40
Piše:
Foto: Privatna arhiva

Šest nastavnika i stručnih saradnika iz OŠ „Vasa Stajić“ pohađalo je obuku u okviru projekta „EduIN 2 – ka evropskoj školi budućnosti“ u prostorijama škole „Europass Teacher Academy“ u Berlinu, jedinstvene u sferi obrazovanja i dobro poznate po edukaciji nastavnika širom sveta.

Škola je za ovaj projekat konkurisala prošle godine, da bi nakon prihvaćene prijave stekla uslov da pošalje šestoro zaposlenih na dodatno usavršavanje. Na prvom kursu „Poštovanje različitosti i prevencija vršnjačkog nasilja“ učestvovali su pedagog Helena Vukanac i psiholog Filip Kokeza, zatim, „Učenje zasnovano na digitalnim igrama i proširena realnost“ slušali su nastavnik informatike Marko Marinković i nastavnica muzičke kulture Sandra Kuzmanović, dok su obuku iz kursa „Evropska škola za svu decu“, koji se bavi modernizacijom nastave, pohađali nastavnica istorije Mirjana Vuksanović i nastavnik engleskog jezika Vladimir Široki, koordinator ovog projekta.

– Nakon boravka u Berlinu, odlučili smo da saznanja do kojih smo došli, sprovodimo i primenjujemo u školi - rekao je za „Dnevnik“ nastavnik engleskog jezika Vladimir Široki. - Tokom prethodna dva meseca održali smo internu obuku za zaposlene, kao i ogledne časove sa đacima, a puna implementacija projekta kreće od sledeće školske godine.

Nastavnici su došli do inovativnih rešenja preko kojih bi oplemenili rad u učionicama, pa su tako odlučili da se putem digitalne tehnologije u narednom periodu započne sa razvijanjem bolje nastave. U tu svrhu, oni će upotrebljavati aplikacije koje su povezane sa virtuelnom i proširenom realnošću.

– Pomoću telefona i VR naočara, učenici će pristupiti zanimljivijem igrolikom učenju i tako će moći sebi da dočaraju nešto što liči na stvarnost – naveo je Vladimir Široki i dodaje da se na ovaj način postiže jedna svežina u predavanju i olakšava se razumevanje složenijeg gradiva.


Roditelji treba da budu obavešteni

Primena novih tehnologija u nastavi OŠ „Vasa Stajić“ biće isključivo namenjena đacima ove škole, ali je jednako važno i da roditelji budu upućeni šta se događa tokom ovog zanimljivog procesa. 

– Roditelji bi trebalo da budu obavešteni ili preko saveta roditelja ili preko roditeljskih sastanaka. Kada budemo imali drugi roditeljski sastanak, pripremićemo radionice koje će starešine prezentovati roditeljima, tako će i roditelji biti obavešteni šta se zapravo dešava, dokle smo stigli i da li smo nešto konkretno uspeli da uradimo u međuvremenu– naveo je nastavnik engleskog jezika i koordinator projekta Vladimir Široki.


Aplikacije koje će se koristiti za proširenu realnost su Arloopa i Metaverse, a kada je reč o virtuelnoj realnosti (VR) koristiće se Njithin. One će biti dostupne svim učenicima i moći će da se preuzmu na Google play platformi. Kako je u planu da se novine iz digitalnih tehnologija primene u nastavi, polaznici kurseva odabrali su za temu prevenciju i intervenciju u suzbijanju vršnjačkog nasilja, koja je posebno važna u obrazovanju, ali često nedovoljno obrađena u školskom programu.

– Kada je reč o vršnjačkom nasilju, shvatamo da neke stvari moraju malo drugačije da se urade. Od septembra nameravamo da uvedemo nove aplikacije u nastavu tako što ćemo organizovati radionice u kojima bi se đaci međusobno podelili i u svojevrsnoj dramskoj igri uživljavali bi se u razne uloge, žrtve, vinovnika nasilja, ili nemog posmatrača, ali i nastavnika koji je nemaran u svom poslu ili je veoma posvećen. Tako bismo videli da li oni osećaju empatiju ili shvataju važnost određene situacije – istakao je Široki i dodao da će se time podsticati kvalitet učenja, ali i kreativno i kritičko razmišljanje, pa će učenici moći lakše da se snađu u rešavanju nekog problema, naročito prilikom sprečavanja vršnjačkog nasilja

On dodaje da su ovakvi projekti mali, te zato nije cilj da se na ovaj način totalno menja obrazovanje već da se nove metode uklapaju u one proverene i da su rad u parovima ili u grupama, kao i funkcija domaćeg zadatka, integralni deo obrazovanja koji se ne može i ne treba odstraniti.

– Oplemenjujemo se nekim novim stvarima i ovaj naš projekat predstavlja male promene. Kada menjate nešto na terenu, možete da date dobar primer, a kada se uključe i druge škole sa svojim aktivnostima, svi zajedno ispunjavamo cilj i činimo obrazovanje boljim. Nadam se da je ovo najava nečega što ćemo uspeti da uradimo za nekoliko meseci i da ćemo sva tri kursa koja smo pohađali moći da povežemo, što nam je najveći izazov – rekao je Široki.

A. Čegar

Piše:
Pošaljite komentar