Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Модернизација пруге Суботица-Хоргош у завршној фази

06.06.2022. 12:29 12:55
Пише:
Фото: TANJUG/ INFRASTRUKTURA ZELEZNICE SRBIJE/ ALEKSA RISTIC,

БЕОГРАД: Модернизација и електрификација пруге Суботица - Хоргош - граница са Мађарском у завршној је фази, саопштиле су данас Инфраструктуре железнице Србије.

"Радови на изградњи и реконструкцији пруге, као и на постављању контактне мреже и електрификацији те деонице завршени су 15. маја, шест месеци пре уговореног рока за завршетак читавог посла", наводи се у саопштењу.



Дуж читаве деонице од Суботице до Хоргоша и границе са Мађарском предстоје завршне активности, а новоизграђена контактна мрежа изнад пруге је под напоном и предстоји њено прикључење на електродистрибутивни систем, наводи се у саопштењу.



Из Инфраструктуре железнице додају да упоредо са завршним радовима, Комисија за технички преглед пруге почиње да ради.



Та пруга, једна је од најмодернијих електрифицираних европских железничких деоница, којом ће путнички возови саобраћати брзином до 120 километара на сат, а возом између Хоргоша и Сегедина ће се путовати 35 минута.

Теретни возови новоизграђеном пругом саобраћаће брзином до 100 километара на сат.



Пруга Суботица - Хоргош ће се у станици Суботица прикључивати на брзу пругу Београд - Будимпешта и током изградње и на српској и на мађарској територији представљаће алтернативни правац за одвијање саобраћаја возова, посебно теретних.



Рок за завршетак радова је новембар 2022. године, а уговорена вредност посла износи око 10,2 милијарде динара. Радове изводи конзорцијум "Карин Комерц МД" из Ветерника и "РЖД Интернешнл".



На тој прузи дужине 26,6 км у потпуности је реконструисан доњи строј за брзине до 160 км/час, горњи строј за брзине до 120 км/час, изграђени су електроенергетска постројења и пруга је електрифицирана.



Изграђени су нови инфраструктурни објекати, као што је подвожњак у Суботици, затим два подходника у Палићу и Хоргошу, као и два стајалишта - Јавна складишта Суботица и Хајдуково.



За потребе те модернизоване пруге изграђена су и четири објеката за сигнално-сигурносна и телекомуникациона постројења, и то у станицама Палић, Бачки Виногради и Хоргош, као и на стајалишту Јавна складишта Суботица, а ново железничко постројење изграђено је и у станици Бачки Виногради.



На свих 13 путних прелаза на тој прузи уграђени су савремени сигнално-сигурносни и телекомуникациони уређаји, чиме је безбедност саобраћаја подигнута на знатно виши ниво.



У железничкој станици Хоргош уређено је и свих пет станичних колосека, од којих ће прва два бити за путнички, а остали за теретни железнички саобраћај.



Реконструисане су станичне зграде у Палићу, Бачким Виноградима и Хоргошу. Све приступне саобраћајнице су асфалтиране, а поставл?ена је хоризонтална и вертикална сигнализација.



Та, сада модерна пруга, са реконструисаним станичним зградама, које су задржале аутентичност, заблистала је пуним сјајем дуж овог дела војвођанске равнице.



Путницима ће у новим објектима бити на располагању лепе чекаонице и шалтер сале, а новоизграђени лифтови у саставу подходника ће још више допринети комфору. Корисницима услуга на новој прузи омогућено је функционално и ефикасно пословање, а реновиране службене просторије, опремљене најсавременијом техником, омогућиће железничком особљу квалитетне услове за рад.



Модернизација пруге Суботица - Хоргош почела је 18. октобра 2021. године у Хоргошу, у присуству председника Србије Александра Вучића и премијера Мађарске Виктора Орбана.



Пруга Суботица - Хоргош - граница са Мађарском била је неелектрифицирана, регионална и прекогранична пруга, која повезује регионалне центре на територији Србије и Мађарске.



Пруга се из Суботице и Хоргоша преко државне границе, наставља на мађарској територији у дужини од 12,6 км до Сегедина.



Изграђена је 1885. године, као део тада изузетно значајне железничке магистрале Баја - Суботица - Сегедин.

 

Пише:
Пошаљите коментар