Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Асоцијација Пер.арт поново активна на домаћој и међународној сцени

06.05.2022. 12:03 12:35
Пише:
Фото: А. Бојтлер

Асоцијација “Пер.Арт” из Новог Сада, након велике паузе током пандемије, поново изводи представу „Дис силфид”.

Овај пут са узбуђењем јављају да је извођење ове представе заказано у чувеном париском “Театр де ла вил”, у терминима од 9. до 12. маја.

- Срећни смо и поносни што имамо прилику да наступимо у тако значајном театру са традицијом неговања савремених плесних пракси - наводи се у саопштењу. - Представа “Дис силфид” је била уврштена у селекцију 12 најбољих представа у Немачкој и представљена на “Танцплатформ Дојчланд” 2020. године у Минхену, као и на другим значајним фестивалима.

У представи “Дис силфид”, коју је радио велики тим уметника предвођен Сашом Асентићем, фокусирали смо се на историју немачке плесне сцене и на радове који су током 20. века настали у Немачкој, а извршили су снажан утицај на свет плеса.

- Бавили смо се кореографијама “Хекстанц” Мери Вигман из 1926. године, “Kontakthof” Пине Бауш из 1978. и “Селф анфинишд” Гзавијеа Ле Рое из 1998, које су промениле само схватање плеса, кореографије и плесног тела. Револуционарно су одступиле од плесних норми свог времена. У овом раду највише нас је занимало управо разматрање процеса нормативизације у плесу, али и у друштву у којем живимо. Оно што смо видели као велики потенцијал за преиспитивање позиције особа са инвалидитетом у плесу јесте начин на који се све три кореографије баве питањем другог и страног, односа појединца и друштва и питањем идентитета. Као група уметника са и без инвалидитета, желели смо да реактуализујемо ова питања и тако интервенишемо у савремену плесну сцену данас, нудећи могућност уметницима са инвалидитетом да се на њој појаве као субјекти и актери савременог плеса - стоји у најави.

Поред гостовања у Паризу, из “Пер.Арт”-а најављују и нова извођења представе„Жизела“ 7.и 8. јуна на позоришној сцени у Гимназији “Лаза Костић“ у Новом Саду. Ова представа је настала у продукцији “Пер.Арт”-а у оквиру пројекта „Јуроп бијонд аксес”, који је један од водећих европских пројекта за уметнике са инвалидитетом у области савременог плеса. “Жизела” се заснива се на идеји Јелене Стефаноске да кроз савремени плес изведе своје тумачење трагичног лика Жизеле из истоименог балета. Јелена кроз плес испитује сличности и разлике између Жизелиног и свог жвота, у друштву у којем постоје строга правила која онемогућавају појединца да живи живот достојанствено и срећно.


Лабораторија у Атини

„Пер.Арт” је одабрао плесну уметницу Тању Јосић из Новог Сада да учествује на петој уметничкој лабораторији у Атини, од 6. до 13.јуна, у оквиру пројекта “Јуроп бијонд аксес”. На овом пројекту, “Пер.Арт” је партнерска организација низу водећих европских центара савремене уметности из Велике Британије, Италије, Холандије, Грчке, Шведске и Немачке.


Такође, “Пер.Арт” ће представом “Плес у 21. веку” гостовати у Минхену, у угледном позоришту “Камершпиле”, које је и један од копродуцената представе. “Плес у 21. веку” је представа настала по идеји Наталије Владисављевић, чланице “Пер.Арт”-а и једне од најзначајнијих уметница са Дауновим синдромом на међународној сцени савремених извођачких уметности.

- Размишљам о новој представи. Ја бих желела да у овој представи сви сарађујемо што значи да ћемо се на пробама договарати. Радиће се на импровизацији и на разноразне теме. Импровизација, то је о нама и када показујемо однос према играчима и играчицама. То је оно што радимо заједно јако дуго, то што радимо за импровизацију је говор тела са појачаним тимским радом. Занима ме свешто је везано за плес. И за класични и за савремени плес. Постоји савремени плес без музике, а постоји и савремени плес без плеса. Сећам се када ме је Саша питао како бих назвала моју нову представу да сам рекла: “Плес у 21. веку”. Да не бих одуговлачила, ми живимо у 21. веку, тада ће нам бити и представа. Један век има сто година - рекла је као кореографкиња Наталија Владисављевић.

И. Б.

 

Пише:
Пошаљите коментар