Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Момировић: С Кином градимо будућност Србије и целог региона

18.02.2022. 10:42 10:45
Пише:
Фото: Tanjug (Miloš Milivojević)

БЕОГРАД: Будућност Србије и региона мора да се рађи на узајамној сарадњи и подршци, и уз помоћ највећих економија света, међу којима је Кина, поручио је данас министар грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић и истакао да треба да развијамо инфраструктуру, градимо путеве и железнице јер они, како каже, повезују људе и привреду.

Момировић је на конференцији "Одрживост заједничке будућности", коју организује Институт за Појас и пут, рекао да Кину и Србију раздавају километри и бројне границе, али да су снагом пријатељства две земље превазишле ту удаљеност и постале искрени пријатељи уз оцену да је то најбоља основа за јачање економске сарадње.



Србија је, с друге стране, стабилна на свом европском путу и постаће члан ЕУ, али нема право и никада неће океренути леђа својим пријатељима, поручио је Момировић.



Навео је да се тренутно пројектује и гради око 1.200 километара аутопутева и брзих саобраћајница и да је Србија највеће градилиште у овом делу Европе.



Данас хиљаде домаћих и иностраних радника ради на неком од близу 100.000 активних градилишта. Све то је резултат фискалне консолидације коју спровео Александар Вучић 2015. године, рекао је Момировић.



Истакао је да Влада Србије реализује бројне инфраструктурне пројекте са Кином. који представљају важан предуслов динамичног развоја Србије наводећи да је недавно завршена деоница аутопута Милош Велики који је у у функцији обилазнице око Чачка, а да је 11 километара урађено у сарадњи са кинеском компанијом ЦРБЦ.



Момировић је навео да ће ускоро бити пустстена у соабраћај брза пруга Београд - Нови Сад истучући да је то најзначајнији железнички пројекат у последњих 50 година и да ће грађани од марта имати на располагању најмодернију железничку инфраструктуру и најбржу пругу у Југоисточној Европи.



На изградњи деонице од Београда до Старе Пазове уз партнере из Кине упослене су и српске геађевинске фирме. Убрзавамо радове на целој деоници како би Београд и Нови Сад спојили са Суботицом, Мађарском и Европом, рекао је Момировић.



Истакао је да је одржива будућност неодвојива од еколошких пројеката и изградње комуналне инфраструктуре.



Навео је да близу 50 одсто становништва није прикључено на канализационе системе, а да је мање од 10 одсто становништва обухвацехено неким степеном пречишћавања отпадних вода.



Додао је да еколошки пројекат "Чиста Србија" пидразумева да се у наредних пет година у Србији изгради 7.000 км канализационе мреже и више од 250 постројења за прераду отпадних вода.



Данас зајендо са пријатељима из Кине градимо будућност Србије и целог региона на добробит свих народа који у њему живе, поручио је министар и у име Владе Србије честитао организаторима првог think тенка са жељом да ти сусрети постану традиција.



На конференцији су говорили и генерални секретар Народне скупштине Вељко Одаловић, заменик генералног директора Одељења за спољне послове Џеђанг провинције Чен Јанкин и потпредседник Народног удружења за пријатељство са страним земљама Канцеларије за спољне послове Фуџијан провинције Луо Гуаншенг.



Институт за Појас су формирали Влада Србије, Привредна комора Србије и Универзитет у Новом Саду.

Пише:
Пошаљите коментар
Орлић: "Појас и пут" - важна стратегија одрживог развоја

Орлић: "Појас и пут" - важна стратегија одрживог развоја

12.11.2021. 12:21 12:23