clear sky
12°C
26.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9975
usd
111.6175
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Половни аутомобили у Немачкој скупљи него икад

02.01.2022. 09:19 09:20
Пише:
Фото: Tanjug/M.Paunović, ilustracija

БЕРЛИН: На нове аутомобиле се широм света чека дуго и цене су високе, па се много грађани одлуче за половна возила.

Али и њих нема довољно и коштају више него икад. Побољшање није на видику пре 2023.

Свеједно да ли на плацевима у неким забаченим улицама или на интернету, у Немачкој обично постоји велики избор половних аутомобила. Од укупног броја продатих аутомобила у Немачкој највише чине половни. Само у понуди их је премало.

„Тренутно имамо мање половних аутомобила него купаца. Половни аутомобили су постали ретка роба“, каже заменик председника Централног савеза немачке аутомобилске трговине (ЗДК) Томас Пекрун, пише Дојче веле.

За расположиве половне аутомобиле муштерије морају да плате више. Према Пекруну, цене су порасле од пет до десет одсто. Чак постоје новији половни аутомобили који коштају више од истих нових аутомобила, јер се на испоруку нових тренутно много дуже чека.

Мартин Вајс ради за ДАТ, организацију која је основана 1931. да би неутрално и објективно процењивала стварну вредност аутомобила. Он се чуди када посматра актуелне трендове у бранши.

„Тржиште је полудело“, каже Вајс и додаје да су половни аутомобили скупљи него икад до сада, „чак и 15 одсто више“. Наводи да у неким случајевима цена може бити још већа. Пре свега аутомобили са моторима на дизел су много скупљи него у првим годинама после скандала са фалсификованим емисионим вредностима

Експлозију цена су изазвали пандемија и стални недостатак чипова за аутомобилску електронику. У 2020. години је због пандемије регистровано мање нових аутомобила, део њих сада недостаје као половни аутомобили.

Поред тога, предузећа и фирме које се баве изнајмљивањем аутомобила тренутно инвестирају мање у возила која ће после краћег времена бити понуђена на продају. Опао је број пријављивања нових аутомобила које трговци после само једног дана декларишу као половне. Пекрун констатује да је напросто изашло премало аутомобила на тржиште. Пошто дилери због несташице чипова и по годину дана чекају нови аутомобил, све више посежу за половним аутомобилима. Тако се додатно смањује понуда.

Тешко да би ситуација могла да се поправи 2022.

„Повећане цене половних аутомобила имаћемо и 2022.“, прогнозира Пекрун.

И аналитичар аутомобилског тржишта Вајс рачуна са постепеном нормализацијом тржишта најраније 2023.

Већ прошле године су цене порасле. Према прорачунима ДЕТ-а, Немци су за куповину половног аутомобила у просеку издвојили 14.730 евра, што је 19 одсто више него 2019. Поређења ради, према истраживању дневног листа Франкфуртер алгемајне цајтунг (ФАЗ), половни аутомобил је 2001. коштао просечно 8.310 евра.

Нису сви сегменти тржишта половних аутомобила погоћени поскупљењима.

„Код електричних аутомобила не видимо раст цена. Овде су цене половних аутомобила и даље под притиском“, каже Вајс и објашњава да нови аутомобили из овог сегмента имају велике државне субвенције, а и да купци имају осећај да купују застарелу технологију, пошто произвођачи ове аутомобиле из године у годину усавршавају.

Најскупљи су половни аутомобили код месних трговаца и на виртуелним платформама као што су „Ауто1“ или „wirkaufendeinauto.de“. Повољно се могу купити половни аутомобили на аукцијама или путем приватних огласа. У тим случајевима, купци би морали да се разумеју у аутомобиле, иначе би неко могао да им скупо прода лошу робу, наводи Дојче веле.

Пише:
Пошаљите коментар