Вучић: Моравски коридор највеће и најбоље организовано градилиште
БЕОГРАД: Председник Александар Вучић обишао је вечерас, заједно са амбасадором САД Ентонијем Годфријем, ноћне радове на изградњи моста преко Западне Мораве на делу Моравског коридора од Појата до Крушевца и истакао да само на тој деоници ради 2.700 радника и да је Моравски коридор највеће и најбоље организовано градилиште у Србији.
Ово дивно изгледа, добро вече свима, поручио је Вучић када је стигао на градилиште.
Када је чуо колико радника има на градилишту рекао је да толико радника истовремено нема ни на изградњи Београда на води.
Ту су Американци стварно показали своју ефикасност, додао је он.
Вучић се, такође, изненадио колико људи ради ноћу на том градилишту и изразио очекивање да ће та деоница бити завршена до марта, уколико буду решени проблеми са обезбеђивањем камена.
Не можемо да решимо питање каменолома, најскупље смо платили експропријацију и онда због појединих неодговорних људи не можемо да отворимо каменолом, рекао је Вучић и додао да поједини људи уцењују државу јер сматрају да тај аутопут није потребан.
Напоменуо је да је доста скочила цена битумена, цемента, челика, арматуре. . . Додао је је само битумен поскупео у свету више од 60 одсто.
Кажу да би завршили аутопут, али да немају камен, јер неки људи код нас кажу - не дамо камен, пренео је Вучић и поручио да ће се озбиљим приступом државе решити и тај проблем.
Такође, истакао је да је важно да људи разумеју колико је тај аутопут важан за развој овог дела Србије.
Ови људи фантастично раде посао. Ево, овај човек је дошао из Лондона и ради даноноћно. Ово је највеће градилиште, нема сумње и најбоље организовано, скренуо је пажњу Вучић и додао да на изградњи тог аутопута ради око 1.000 странаца.
Вучић је нагласио је да је тај аутопут срце централне Србије.
Директор Коридора Србије Александар Антић је рекао да 450 наших људи ради само у ноћној смени.
Обиласку радова присуствују и министар грађевинарства Томислав Момировић и директори предузећа Коридори Србије и Путеви Србије, Александар Антић и Зоран Дробњак.
На градилишту новог моста преко Западне Мораве у току је монтажа подужних носача и израда наглавних греда и коловозних плоча.
Постављање подужних монтажних носача почело је 27. септембра.
Нови мост ће бити дугачак 497,6 метара.
Градња Моравског коридора, аутопута од Појата до Прељине у дужини од 112 километара почела је у децембру 2019. године и тада је најављено да ће радови бити завршени за четири године.
Радове изводи конзорцијум америчке компаније Бехтел и турске Енка, а уговор је вредан близу 800 милиона евра.
Моравски коридор ће повезати три округа - Расински, Рашки и Моравички са коридорима 10 и 11, односно са аутопутем Београд-Ниш и аутопутем “Милош Велики”.
Та саобраћајница повезаће све веће градове централне Србије где живи више од пола милиона људи: Чачак, Краљево, Врњачку Бању, Трстеник, Крушевац, Сталаћ и Ћићевац. Такоде, Моравски коридор ће трајно решити питање поплава, пошто ће бити регулисани токови река у овом делу Србије, а пре свега Јужне и Западне Мораве.
Најсавременији аутопут биће изграђен "на три Мораве" и у оквиру пројекта биће регулисана речна корита у дужини од 68 километара.
Премијерка Ана Брнабић изјавила је када су почели радови да ће то бити први “паметни” аутопут у Србији.
Наиме, дуж читаве његове деонице биће постављена најсавременија tеlеkommunikaciona мрежа уз примену 5Г технилогије, што треба да омогући да њиме саобраћају аутономна возила, која могу да се крећу без утицаја возача.
Моравски коридор чиниће три деонице: Појате - Крушевац у дужини од 27,83 километра, Крушевац - Адрани у дужини од 53,88 километара и Адрани - Мрчајевци - Прељина дужине 30,66 километара.
Аутопут се гради за максималну дозвољену брзину од 130 километара на час, а имаће 11 петљи, 71 мост, 23 надвожњака, пет подвожњака и 31 пропуст.
Александар Вучић изјавио је током обиласка ноћних радова на изградњи моста преко Западне Мораве на делу Моравског коридора од Појата до Крушевца, да се у Србија гради аутопутева више него икада пре и да жели да се Србија инфраструктурно развије и "трчи напред".
"Ми смо урадили више од 350 километара аутопутева, тренутно градимо 370 километара и још 300 км је у припреми. То је много више него што смо имали километара аутопута - око 650 километара. Погледајте само шта је све Србија градила у prеthodniih неколико година", истакао је Вучић.
Председник, који је ноћне радове на Моравском коридору обишао заједно са амбасадором САД Ентонијем Годфријем, поручио је да очекује да деоница од Појата до Крушевца буде заврсена до марта. Нагласио је да ће пуно значити када од Боеограда до Крушевца буде могло да се дође аутопутем, као и да ће то привући нове инвеститоре, посебно у Трстеник и Крушевац, као и у околне градове и места.
Вучић је рекао да је поносан што је на том градилишту и захвалио америчким и турским пријатељима из конзорцијума Бехтел - Енка.
Казао је да само на тој деоници од Појата до Крушевца ради 2. 700 људи и има 950 машина, да се ради и ноћу, у више смена, пркос свим тешкоћама као што је корона.
Председник је напоменуо да ту има и безброј других проблема, пошто су поскупели грађевински материјали због скока цене енергената, али да имамо и проблеме са нашим каменоломима.
"Овде извођачи испуњавају све норме и руше све рекорде. Верујем да ћемо спојити тих 112 километара трасе аутопута од Појоата до Прељине и да ћемо ускоро имати аутопут од Београда до Краљева, Крушевца, Врњачке Бање и Трстеника", нагласио је Вучић.
Каже да ће Моравски коридор бити и најшири и потпуно дигитализовани аутопут у Србији - право ремек дело.
Вучић је рекао Годфрију да је у почетку био скептичан по питану ефикасности Американаца, али да никада није видео до сада да неко градилиште тако добро функционише као што је то.
Председник је изразио очекивање да ће неки људи код нас превазићи своју размаженост и разумети колико је важно да инфраструктурно повезујемо земљу.
Навео је да му је једном Марко Благојевић (директор владине канцеларије за управљање јавним улагањима) рекао да се једном у 100, 200 или 300 година дешава да неко има прилику толико да изгради земљу и да је то стварно оно што ће остати упамћено.
Вучић је захвалио САД и Великог Британији која учествује у финансирању тог пројекта и истакао да ће грађани бити поносни на Моравски коридор који ће пуно значити за целу Србију.
Председик је цитирао је Иву Андрића који је рекао да ниједна грађевина није случајно изграђане.
Вучић је истакао да је његова намера да, како је рекао,гура Србију да трчи напред пошто смо много стајали у prеthodnom периоду и трчали уназад.
"Време је да трчимо унапред и брзо и да у спринту трчимо маратон, иако то звучи контрадикторно", поручио је Вучић.
Значајно и мудро инвестирање у инфраструктуру доноси преображај Србије, јер ауто-путеви подстичу трговину и учиниће да Србија остане важан фактор на Балкану и у Европи, изјавио је вечерас амбасадор САД Ентони Годфри приликом посете градилишту Моравског коридора са прдседником Александриом Вучићем.
“Поносан сам што се Бехтел определио да дугорочно ради у Србији, што ће омогућити да овај пројакет буде завршен по највишим стандардима и у најкраћем року”, рекао је амерички амдасадор.
Додао је да се нада да ће компанија Бехтел радити и на будућим пројектима са Владом Србије.
''Моравски коридор је важан из више аспеката. Повезаће више од пола милиона људи, не само физички, већ и технички, јер оптички каблови који се постављају дуж његове трасе служиће као дигитална кичма читавог региона”, истакао је амбасадор Годфри.
Оценио је да је Моравски коридор важан сигнал страним инвеститорима да Србија жели фер утакмицу и производе врхунског квалитета, као и да је спремна да подржи реализацију веома обимних пројеката.
“Уверен сам да ће Моравски коридор привући још више инвестиција америчких фирми и то не само у домену саобраћаја, енергетике, ИТ сектора и екологије. САД су поносне на партнерство са Србијом у њен привредни развој”, истакао је Годфри.
Додао је како једва чека да се провоза ауто-путем када буде завршен.
“Још више ме радује како овај аутопут доноси континуиран технолошки и приведни раст Србији и региону”, рекао је амбасадор Годфри.