broken clouds
-1°C
25.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9977
usd
111.7457
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Вучић и Лајен означили почетак радова на прузи Ниш-Брестовац

30.09.2021. 11:18 11:21
Пише:
Фото: Printscreen/Instagram@buducnostsrbijeav

ДОЊЕ МЕЂУРОВО: У Доњем Међурову данас су почели радови на модернизацији и рехабилитацији пруге Ниш-Брестовац на међународном железничком Коридору 10, а почетак радова симболично су, притиском на тастер, означили председник Александар Вучић и председница Европске комисије Урсула фон дер Лајен.

Укупна вредност модернизације те деонице износи 59,9 милиона евра, а 85 одсто се финансира из бесповратних средстава обезбеђених из фонда ИПА 2015, а 15 одсто буџета Србије .



Финансијски споразум са Европском комисијом за ИПА 2015, потписан је децембра 2016. године, а планирани рок за завршетак радова је јун 2023. године.



Железничка деоница Ниш-Брестовац, припада јужном делу паневропског Коридора 10 и од великог је значаја за регионални и међународни саобраћај.



Тај пројекат има за циљ развој железничке инфраструктуре на тој деоници, и то за брзину до 120 км/х, као и интеграцију најважније међународне железницке пруге паневропског Коридора 10 кроз Србију, којој припада и деоница Ниш-Брестовац.



Пројекат подразумева реконструкцију и модернизацију доњег и горњег строја, појединих станичних колосека и перона, као и путних прелаза, затим реконструкцију и модернизацију водова (контактне мреже) и напајања електричном енергијом, реконструкцију и модернизацију сигнално-сигурносних и телекомуникационих инсталација, као и мостова и пропуста, заштите вода и одводњавања колосека и станица.



Постојећа магистрална пруга Београд-Ниш део је међународног Коридора 10 који повезује централну и западну Европу са Грчком, Турском и Блиским Истоком.



Процењена вредност модернизације читаве пруге Београд-Ниш је око 1,8 милијарди евра, а дужина пруге је 228 километара.



Циљ модернизације железничке инфраструктуре на Коридору 10 кроз Србију је реконструкција постојећих пруга и доградња другог колосека на деоницама где су изграђене једноколосечне пруге.



Тај задатак је један од државних приоритета у изградњи саобраћајне инфраструктуре на територији Србије.



Модернизована пруга треба да испуни захтеве дефинисане међународним споразумима (АГЦ, АГТЦ, СЕЕЦП).



Реконструисана и модернизована пруга за мешовити путнички и теретни саобраћај треба да буде опремљена савременим уређајима ЕРТМС (ЕТЦС-Л 2, ГСМ-Р) и друге карактеристике у складу са захтевима интероперабилности (ТСИ).



Реконструисана пруга омогући ће да време путовања између Београда и Ниша буде мање од два часа.



Поред брзине, савремена двоколосечна пруга омогући ће висок ниво безбедности, капацитета и комфора у превозу путника и робе.



Обележавању почетка радова ове деонице, која је је део будуће брзе пруге Београд-Ниш-Прешево, присуствују и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, министар за евроинтеграције Јадранка Јоксимовић, директор Коридора Србије Александар Антић.

Потписан уговор о изградњи прве фазе Ауто-пута мира

Уговор између Јавног предузећа Коридори Србије и Конзорцијума Страбаг АГ и Страбаг д.о.о. Београд о изградњи прве фазе Ауто-пута мира на деоници Мерошина - Мерошина 1, потписан је данас у Доњем Међурову у присуству председника Србије Александра Вучића и председнице Европске комисије Урсуле фон дер Лајен.



Деоница Мерошина - Мерошина 1, део је будућег ауто-пута Ниш-Плочник-Мердаре.



Уговоре су потписали директор "Коридора Србије" Александар Антић и директор огранка за грађевинске послове фирме Страбаг Драган Ршумов.



Дужина деонице планиране за изградњу аутопута у првој фази износи 32. 6 км на потезу од Мерошине код Ниша до Белољина код Плочника.



Деоница је изузетно комплексна јер обухвата шест тунела, 12 мостова и велики број надвожњака, подвожњака и вијадуктова.



Деоница је подељена на пет под-деоница и то: петља Мерошина – петља Мерошина 1; петља Мерошина 1 – петља Прокупље (исток); петља Прокупље (исток) – петља Прокупље (запад); петља Прокупље (запад) – петља Белољин и петља Белољин – Плочник. Вредност деонице радова од Ниша до Плочника у дужини од 33 километара износи 255 милиона евра.



Датум почетка радова је 1. новембар 2021. године за 1. под-деоницу дужине 5,5 км, за коју је данас потписан уговор, а изградња осталих под-деоница иде сукцесивно.

Пише:
Пошаљите коментар
Вучић дочекао Урсулу фон дер Лајен

Вучић дочекао Урсулу фон дер Лајен

29.09.2021. 18:24 18:25