Vučić i Lajen označili početak radova na pruzi Niš-Brestovac
DONJE MEĐUROVO: U Donjem Međurovu danas su počeli radovi na modernizaciji i rehabilitaciji pruge Niš-Brestovac na međunarodnom železničkom Koridoru 10, a početak radova simbolično su, pritiskom na taster, označili predsednik Aleksandar Vučić i predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen.
Ukupna vrednost modernizacije te deonice iznosi 59,9 miliona evra, a 85 odsto se finansira iz bespovratnih sredstava obezbeđenih iz fonda IPA 2015, a 15 odsto budžeta Srbije .
Finansijski sporazum sa Evropskom komisijom za IPA 2015, potpisan je decembra 2016. godine, a planirani rok za završetak radova je jun 2023. godine.
Železnička deonica Niš-Brestovac, pripada južnom delu panevropskog Koridora 10 i od velikog je značaja za regionalni i međunarodni saobraćaj.
Taj projekat ima za cilj razvoj železničke infrastrukture na toj deonici, i to za brzinu do 120 km/h, kao i integraciju najvažnije međunarodne železnicke pruge panevropskog Koridora 10 kroz Srbiju, kojoj pripada i deonica Niš-Brestovac.
Projekat podrazumeva rekonstrukciju i modernizaciju donjeg i gornjeg stroja, pojedinih staničnih koloseka i perona, kao i putnih prelaza, zatim rekonstrukciju i modernizaciju vodova (kontaktne mreže) i napajanja električnom energijom, rekonstrukciju i modernizaciju signalno-sigurnosnih i telekomunikacionih instalacija, kao i mostova i propusta, zaštite voda i odvodnjavanja koloseka i stanica.
Postojeća magistralna pruga Beograd-Niš deo je međunarodnog Koridora 10 koji povezuje centralnu i zapadnu Evropu sa Grčkom, Turskom i Bliskim Istokom.
Procenjena vrednost modernizacije čitave pruge Beograd-Niš je oko 1,8 milijardi evra, a dužina pruge je 228 kilometara.
Cilj modernizacije železničke infrastrukture na Koridoru 10 kroz Srbiju je rekonstrukcija postojećih pruga i dogradnja drugog koloseka na deonicama gde su izgrađene jednokolosečne pruge.
Taj zadatak je jedan od državnih prioriteta u izgradnji saobraćajne infrastrukture na teritoriji Srbije.
Modernizovana pruga treba da ispuni zahteve definisane međunarodnim sporazumima (AGC, AGTC, SEECP).
Rekonstruisana i modernizovana pruga za mešoviti putnički i teretni saobraćaj treba da bude opremljena savremenim uređajima ERTMS (ETCS-L 2, GSM-R) i druge karakteristike u skladu sa zahtevima interoperabilnosti (TSI).
Rekonstruisana pruga omogući će da vreme putovanja između Beograda i Niša bude manje od dva časa.
Pored brzine, savremena dvokolosečna pruga omogući će visok nivo bezbednosti, kapaciteta i komfora u prevozu putnika i robe.
Obeležavanju početka radova ove deonice, koja je je deo buduće brze pruge Beograd-Niš-Preševo, prisustvuju i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, ministar za evrointegracije Jadranka Joksimović, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić.
Potpisan ugovor o izgradnji prve faze Auto-puta mira
Ugovor između Javnog preduzeća Koridori Srbije i Konzorcijuma Strabag AG i Strabag d.o.o. Beograd o izgradnji prve faze Auto-puta mira na deonici Merošina - Merošina 1, potpisan je danas u Donjem Međurovu u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i predsednice Evropske komisije Ursule fon der Lajen.
Deonica Merošina - Merošina 1, deo je budućeg auto-puta Niš-Pločnik-Merdare.
Ugovore su potpisali direktor "Koridora Srbije" Aleksandar Antić i direktor ogranka za građevinske poslove firme Strabag Dragan Ršumov.
Dužina deonice planirane za izgradnju autoputa u prvoj fazi iznosi 32. 6 km na potezu od Merošine kod Niša do Beloljina kod Pločnika.
Deonica je izuzetno kompleksna jer obuhvata šest tunela, 12 mostova i veliki broj nadvožnjaka, podvožnjaka i vijaduktova.
Deonica je podeljena na pet pod-deonica i to: petlja Merošina – petlja Merošina 1; petlja Merošina 1 – petlja Prokuplje (istok); petlja Prokuplje (istok) – petlja Prokuplje (zapad); petlja Prokuplje (zapad) – petlja Beloljin i petlja Beloljin – Pločnik. Vrednost deonice radova od Niša do Pločnika u dužini od 33 kilometara iznosi 255 miliona evra.
Datum početka radova je 1. novembar 2021. godine za 1. pod-deonicu dužine 5,5 km, za koju je danas potpisan ugovor, a izgradnja ostalih pod-deonica ide sukcesivno.