Зрењанинско удружење организује занимљиве бициклистичке вожње
У Зрењанину од 2019. године постоји удружење Off Роад Cycling. Основала га је група ентузијаста, заљубљеника у бицикле и вожњу, у рекреативни бициклизам…
– Као удружење смо регистровани пре две године, али практично постојимо још од 2016, када смо направили прву организовану рекреативну бициклистичку вожњу, са свега четворо – петоро учесника. Већ тада смо понудили неколико различитих вожњи током године, а до данас смо одржали континуитет – прича Жељан Попов из удружења Off Роад Cycling.
Временом, интересовање је расло. Било је све више бициклиста који су се возили са члановима удружења, а јављали су се и они спремни да воде организоване вожње.
– Тако је наш тим постао већи, а понуда разноврснија – истиче Попов и додаје да баш како расте интересовање тако се и планови удружења прилагођавају. – Планови су нам да наставимо промоцију рекреативног бициклизма, а спремамо и специјалне садржаје, попут рекреативних излета на даље дестинације, вишедневних излета, посете бициклистичким удружењима у другим срединама.
Вожња бицикла у граду и његовој околини није исто искуство. У околини града постоје путеви на којима моторног саобраћаја готово да нема, те се може возити доста растерећеније него у граду. Ипак, да би се стигло до неких скривених места, путева и путељака, некад се мора ићи магистралним путевима, где вожња није најбезбеднија, па се мора бити додатно на опрезу. Одлично је када постоје бициклистичке стазе, као на пример до Арадца, Ечке, или нова стаза према Темишвару. Те стазе олакшавају вожњу, повезују насељена места и привлаче нове бициклисте, што је вишеструко корисно.
– Што се тиче услова за вожњу у самом граду, гледајући бројке, а у поређењу са другим срединама, Зрењанин има доста више изграђених бициклистичких стаза. Међутим, услови за вожњу нису нешто чиме можемо да се похвалимо. Градске стазе су у доста лошем стању и за њихово одржавање се не издваја довољно. Такође, проблем је и што чак новоизграђена или реновирана бициклистичка инфраструктура не прати потребе бициклиста. На стазама наилазимо на превисоке ивичњаке. Стазе нису повезане у једну смислену целину. Бициклисти су често у недоумици како на одређеним местима треба да поступе у саобраћају – објашњава Жељан Попов.
– Можемо слободно рећи да је тип наших тура, рекреативан, бициклистички и излетнички. Углавном трају до поподневних сати, укључују обиласке знаменитости и обележја, тако да је свака тура права авантура. Самим тим што смо група, једни другима смо велика подршка, помоћ и друштво на путу. Групно фотографисање и добро дружење је неизоставан део сваке акције, те вас позивамо да нам се прикључите и искористите дан на најбољи начин – поручују Жељан Попов и Никола Пешић.
Ове године удружење је организовало девет заједничких вожњи од 50 до 100 и више километара. Вожње су обухватиле Елемир, Бабатово, Тараш, Потисје, Чуруг, Нови Бечеј, Мошорин, Вилово, Лок, Бело Блато, Мужљанске ритове, Орловат, Томашевац, Ботош, Банатски Деспотовац, Лазарево, Клек, Житиште, Банатски Двор, Јанков Мост, Михајлово… У плану су и вожње до Титела, Книћанина, Перлеза, Жабља, Госпођинаца, Темерина, Бачког Градишта…
– Направили смо континуитет да се вожње одржавају викендом, понекад и суботом и недељом, а да саме најаве вожњи објављујемо четвртком на Фејсбук профилима и страницама организације Off Роад Cycling и Пимп Your Бике. Углавном се окупи тридесетак бициклиста на краћим турама до 60 километара, док се за озбиљније и захтевније туре одазове десетак авантуриста – наставља причу Никола Пешић, такође један од чланова удружења.
Све туре су бесплатне, једино је потребна добра воља и још боље расположење. На свакој најави, организатор доставља информације о тежини, дужини и темпу акције. Зато је и препорука да на дуже туре иду бициклисти који имају мало више искуства и кондиције.
– У протеклом периоду смо на нашим вожњама сакупљали добровољни прилог за обнову самоуслужне бициклистичке радионице, која је била део пројекта Пимп Your Бике из 2016. године. Самоуслужна бициклистичка радионица у Зрењанину настала је заслугом заљубљеника у бицикл и вожњу бициклом пре шест година. Од самог почетка, служи нам за сервисирање наших двоточкаша, окупљање обожаватеља бицикала, за договарање и дружење, за рад и опуштање. Тада смо направили и опремили радионицу до које се једино може стићи преко дрвеног мостића који спаја обале локалног канала. Сама радионица је солидно опремљена неопходним алатом, уведени су струја и грејање, а предулаз ограђен и сређен – истиче Пешић.
Међутим, после шест година неопходно је да се на радионици ураде три хитне и велике интервенције.
– Прва интервенција је изградња новог мостића. Дрвене даске мостића су иструлиле и попуцале, тако да је прелазак преко њих високоризичан, те је потребно направити нови, метални мостић – каже Пешић. – Друга је санација приобалног дела који се урушио у канал и сада је нижи за око 30 центиметара него раније. Овај проблем биће решен насипањем материјала, нивелацијом и бетонирањем, а трећа интервенција је застакљивање и заштита улазних врата радионице. Новац је прикупљен, па радови ускоро почињу.
Жељко Балабан