Лучић: Телеком Србија знатно увећао приходе и профит
БЕОГРАД: Добра развојна стратегија знатно је увећала приходе и профит Телекома Србије у 2020. години а главни покретачи финансијских резултата били су мултимедија са увећањем од 22 одсто и интернет где је резултат био за 13 одсто већи, рекао је генерални директор те компаније Владимир Лучић.
У интервјуу за данашњи "Блиц", Лучић је најавио да очекује да ће тренд раста прихода и профитабилности бити настављен и ове године.
Он је истакао да су аквизиције које је Телеком имао у протеклом периоду биле одличан пословни потез.
"Консолидовали смо тржиште, преузели смо компаније које су већ генерисале профит, остварили значајне синергијске ефекте, а позицију Телекома смо у Србији, БиХ и Црној Гори направили доминатном", рекао је Лучић.
Он је навео да је у 2020. направљен изузетан раст броја корисника интернета и мултимедије.
"Број корисника је порастао за осам и 12 процената, респективно, и то код свих чланица Телеком Групе", рекао је Лучић.
Навео је да је кредитна задуженост Телекома у другој половини 2020. године смањена, јер је део трансформисан успешним издавањем корпоративних обвезница.
Додао је да је више од 80 посто кредита од великих европских банака, по повољним каматама и условима.
Додао је да постојећи трендови показују да ће профит у 2021. години бити преко 10 милијарди динара а ЕБИТДА далеко изнад 50 милијарди, и оценио да то показује да је Телеком изабрао одличан развојни пут.
Лучић је навео да Телеком има укупно преко 2,6 милиона интернет и ТВ корисника, а циљ је да имао само ТВ корисника преко два милиона.
Он је додао да захваљујући развоју може да тврди да ће вредност Телеком Србија већ у 2022. години достићи четири милијарде евра.
Лучић је потврдио да је он аутор идеје да Телеком своју оптику треба да понуди у велепродају, својој конкуренциј, што је резултирало сарадњом са Теленором, и оценио да је непријатно изненађен медијском експанзијом тог уговора.
"Уговор је направљен по најбољој европској пракси. Логично је да своју инфраструктуру издамо другом оператеру и зарађујемо јер смо дошли до 50 одсто тржишног утицаја изградњом оптичке мреже са 700.000 прикључака", рекао је Лучић.
На оптужбе да је направљен картел, одговорио је да се не може бити вођа картела ако се изнајми инфраструктура диреткном конкуренту.
"Кабловски оператери су били картел јер се међусобно нису нападали, а СББ као највећи међу њима, имао је ексклузивно канале као што је Фокс и одлучивали коме ће да их дају", рекао је Лучић.
Он је оценио и да је медијским наводима да иза пројекта Јуроњуз стоји власт - тај пословни потез Телеком аисполитизован.
"Велика корпорација Јуроњуз, присутна у више од 160 земаља, изабрала је нас за партнере. То је велика част јер је реч о европском бренду и најјачем информативном каналу у Европи који делом финансира и ЕУ", рекао је Лучић.
Додао је да што се тиче утицаја власти преко Телекома на Јуроњуз, то је немогуће јер главног уредника бира централа Јуроњуза.
"Ми се уопште не мешамо у уређивачку политику Јуроњуза. Мислим да би сви требало да буду задовољни што је такав бренд дошао у Србију", рекао је Лучић.
На питање да ли је прекршен Закон о информисању по коме компаније у државној својини не могу бити власници медија, он је одговорио да је Телеком акционарско друштво које је издавањем акција стекло своју сопствену имовину којом послује.
"Наглашавам да Телеком своје пословање не финансира средствима из државног буџета. Сагласно томе, податак да су акције Телекома Србије у државном власништву није од значаја за примену ограничења важећих за област деловања електронских медија", изјавио је он.
Говорећи о инвестицијама. Лучић је нагласио да ће се наставити са изградњом оптичке мреже, биће побољшан квалитет мобилне телефоније, а биће уведени и нови дигитални сервиси.