Градња саобраћајних површина поверена новосадском “Пут-инвесту”: Обнова Улице Веселина Маслеше
Реконструкција Улице Веселина Маслеше, од Корнелија Станковића до пруге, коштаће Град готово 83,9 милиона динара с ПДВ-ом.
Саобраћајне површине и пратећу инфраструктуру на деоници дужине 450 метара, градиће новосадски “Пут-инвест”, с предузећима “AB&CO Gеosystеms” и “Енерготехника Јжна Бачка”, с тим да сви радови морају бити завршени за седам месеци, односно 210 календарских дана.
Одабрани извођачи градиће по пројекту новосадског “АГ-УНС архитектонско-грађевинског института”, а, осим коловоза, јавном набавком је обухваћено уређивање нових паркинг-места, те сређивање пешачке и бициклистичке стазе, као и постављење нове јавне расвете и саобраћајне сигнализације, али и реконструкција водоводне и канализационе мреже. Имајући у виду да је 13. априла донета одлука о додели уговора, те да ће он вероватно ускоро бити закључен, за очекивати је да припремни радови почну крајем априла или почетком маја.
Како је објашњено, Улица Веселина Маслеше чини део секундарне мреже, опслужује урбане садржаје, и протеже се од Бранка Бајића, на југоистоку, до Авијатичарске улице, на северозападу. Пројекат предвиђа делимичну корекцију положаја коловоза, што би требало да обезбеди простор за управне паркинге и пешачке стазе дуж дела Улице Веселина Маслеше, као и подужних места, на делу где није могуће сместити управне. То је, како се очекује, предуслов за решавање мирујућег саобраћаја, не само у зони објеката вишепородичног становања, већ и околног простора.
Нова регулација Улице Веселина Маслеше планирана је и у зони основне школе и то са парне стране, што ће омогућити изградњу подужних паркинга и пешачких стаза, уз услов да дрворед бреза буде сачуван. То подразумева померање металне ограде код школског игралишта, односно рушење и постављање нове. На делу код Улице Орловића Павла, пројектант је предвидео пешачки прелаз, па су тротоари прилагођени томе и направљена је веза са стазом која повезује Булевар Европе. Са парне стране улице, пешачке површине су пројектоване између објеката и стабала, тако да буде обезбеђен пролаз за пешаке, а стабла сачувана. У зони прелаза планиране су стазе од монтажно-бетонских елемената са тактилним плочама водиљама. На почетку улице, на десној страни ће с пешачких површина бити уклоњен асфалт, те уграђене нове бетонске плоче. Бициклистичке стазе ће бити уклопљене у новопројектовану трасу, а планирано је да с десне стране буду дограђене, односно с леве уклопљене у постојеће, без оивичења на укрштању с саобраћајницом. Осим тога, биће сређени колски улази испред објеката, односно биће асфалтирани.
Ј. Вукашиновић