Gradnja saobraćajnih površina poverena novosadskom “Put-investu”: Obnova Ulice Veselina Masleše
Rekonstrukcija Ulice Veselina Masleše, od Kornelija Stankovića do pruge, koštaće Grad gotovo 83,9 miliona dinara s PDV-om.
Saobraćajne površine i prateću infrastrukturu na deonici dužine 450 metara, gradiće novosadski “Put-invest”, s preduzećima “AB&CO Geosystems” i “Energotehnika Jžna Bačka”, s tim da svi radovi moraju biti završeni za sedam meseci, odnosno 210 kalendarskih dana.
Odabrani izvođači gradiće po projektu novosadskog “AG-UNS arhitektonsko-građevinskog instituta”, a, osim kolovoza, javnom nabavkom je obuhvaćeno uređivanje novih parking-mesta, te sređivanje pešačke i biciklističke staze, kao i postavljenje nove javne rasvete i saobraćajne signalizacije, ali i rekonstrukcija vodovodne i kanalizacione mreže. Imajući u vidu da je 13. aprila doneta odluka o dodeli ugovora, te da će on verovatno uskoro biti zaključen, za očekivati je da pripremni radovi počnu krajem aprila ili početkom maja.
Kako je objašnjeno, Ulica Veselina Masleše čini deo sekundarne mreže, opslužuje urbane sadržaje, i proteže se od Branka Bajića, na jugoistoku, do Avijatičarske ulice, na severozapadu. Projekat predviđa delimičnu korekciju položaja kolovoza, što bi trebalo da obezbedi prostor za upravne parkinge i pešačke staze duž dela Ulice Veselina Masleše, kao i podužnih mesta, na delu gde nije moguće smestiti upravne. To je, kako se očekuje, preduslov za rešavanje mirujućeg saobraćaja, ne samo u zoni objekata višeporodičnog stanovanja, već i okolnog prostora.
Nova regulacija Ulice Veselina Masleše planirana je i u zoni osnovne škole i to sa parne strane, što će omogućiti izgradnju podužnih parkinga i pešačkih staza, uz uslov da drvored breza bude sačuvan. To podrazumeva pomeranje metalne ograde kod školskog igrališta, odnosno rušenje i postavljanje nove. Na delu kod Ulice Orlovića Pavla, projektant je predvideo pešački prelaz, pa su trotoari prilagođeni tome i napravljena je veza sa stazom koja povezuje Bulevar Evrope. Sa parne strane ulice, pešačke površine su projektovane između objekata i stabala, tako da bude obezbeđen prolaz za pešake, a stabla sačuvana. U zoni prelaza planirane su staze od montažno-betonskih elemenata sa taktilnim pločama vodiljama. Na početku ulice, na desnoj strani će s pešačkih površina biti uklonjen asfalt, te ugrađene nove betonske ploče. Biciklističke staze će biti uklopljene u novoprojektovanu trasu, a planirano je da s desne strane budu dograđene, odnosno s leve uklopljene u postojeće, bez oivičenja na ukrštanju s saobraćajnicom. Osim toga, biće sređeni kolski ulazi ispred objekata, odnosno biće asfaltirani.
J. Vukašinović