Филм о Креки на Фесту: Деп, Луис, Скот...о нашем сценографу
БЕОГРАД: Пројекција документараца "Крека: Ловац на снове" у режији Слободана Иветића, који прати каријеру познатог филмског сценографа Миљена Кљаковића - Креке, у којем се између осталих појављују Џони Деп, Бери Левинсон, Ридли Скот, Џери Луис...затвориће предстојећи Фест 16. маја у Комбанк дворани.
Иветићев филм открива сву лепоту и значај филмске сценографије у креацији Миљена Кљаковића Креке (71).
Сценограф који је дао непроцењив допринос домаћем и светском филмском стваралаштву, својом причом, уз до сад необјављене материјале из личне архиве и разговоре са најеминентнијим ауторима седме уметности, као што су глумац Џони Деп, редитељ Бери Левинсон, директором фотографије Виторио Стораро и многи други... открива неухватљиве тренутке скривене иза филмске камере.
У филму учествују и Горан Марковић, Срђан Карановић, Душан Ковачевић...
Иветић за Танјуг каже да популарног Креку познаје више од 20 година и да је до детаља упознат са његовим радом.
"Крека је радио са оскаровцима. Правио је читаве градове на филмским сетовима...Центар филм ми је понудио режију филма о славном сценографу и ето нас пред премијером тог филам на Фесту. Крекина каријера од 40 година стала је 90 минута филма...Та чињеница ме мало плаши, али верујем да сам осветлио све најважније моменте из Крекине каријере", казао је Иветић.
Како наводи, светски суперстар Џони Деп стицајем околности се нашао у Београду на снимању филма "Минамата".
"Са великим поштовањем према Крекином раду пристао је да стане пред нашу камеру... Деп је причао о личним доживљајима са Креком у којима је учествовао и Марлон Брандо. Бери Левинсон који је режирао филм ''Кишни човек'' рекао је да је Крека најбољи сценограф свих времена, јер је умео маштом и радом у великој мери да побољша филм", казао је Иветић.
"Највећи у свету кинематографије познају Креку. Како и не би када је у Луксембургу за потребе снимања филма саградио Венецију. Изградио је канале. Та сценографија је по окончању снимања филма неколико година представљала туристичку атракцију у Луксембургу. Туристи се сликали плутајући у гондолама", казао је Иветић.
Додао је да његов филм између осталог открива процес настајања филмске сценографије: од прве скице на папиру, преко градње па све до почетка снимања филма.
"Многи предвиђају мом остварењу дуговечан живот на филмским академијама широм света јер има едукативни карактер за младе филмаџије. Драго ми је што такво остварење затвара Фест који је прави празник филма", рекао је Иветић.