Нова изложба „Идентитет(и)“ у Галерији Матице српске
У Галерији Матице српске вечерас је отворена нова изложба „Идентитет(и).
Представе жена у српском сликарству (1918–1941)”. Пред публиком ће до 4. јула, до када траје изложба, бити више од 70 експоната водећих сликара епохе из колекције Галерије Матице српске, али и других музејских установа Народног музеја у Београду, Музеја савремене уметности, Музеја позоришне уметности Србије, Музеја града Београда, Куће легата, Спомен-збирке Павла Бељанског, Галерије Милене Павловић Барили као и из приватних колекција које се први пут излажу у јавности. Изложбу је отворила Маја Гојковић, потпредседник Владе и министар културе и информисања Републике Србије, а о самој поставци говорили су др Тијана Палковљевић Бугарски, управница Галерије Матице српске и аутор изложбе историчар уметности Никола Ивановић, кустос.
Полазна тачка за реализацију нове поставке је мастер рад Николе Ивановића, кустоса ГМС, одбрањен на Филозофском факултету у Београду 2018. По речима Ивановића, прича о идентитетима у српском сликарству између 1918. и 1941. прича је о покушају да се разуме комплексност односа на свим друштвеним и уметничким релацијама, приватним, јавним, колективним, личним. Она је путоказ кроз лавиринт позиција улога и стања које субјект заузима у дефинисању себе и других, које неминовно утичу на слику. Изложба се бави проблемима разумевања и репрезентације неколико најчешће споњаних идентитета: националног, класног, родног, сексуалног, али и питања конструисања сопства унутар српског сликарства. Изложени експонати - уметничка дела, фотографије и илустрације из часописа подељени су у четири целине и четири сале у Галерији. Национално: између Истока и Запада, традиције и модерности, Глумица као модерна жена: пол, професија, еманципација, Квир: тело, род и представа и Сопство: са ове и оне стране просценијума.
Изложбу прати репрезентативна публикација на српском и енглеском језику чији је аутор Никола Ивановић. Током трајања изложбе сваког петка биће приређивани пратећи програми како би посетиоцима приближили основну идеју изложбе.
Н. Попов