За 10 година Хајнекен смањио потрошњу воде за 75 одсто
БЕОГРАД: Оптимизацијом производње у компанији Хајнекен Србија остварено је умањење потрошње енергије и воде, а током последње деценије потрошња воде у производним процесима мања је за 75 процената и компанија настоји да овај тренд одржи, наводи се у данашњем саопштењу Хајнекена.
"Компанија Хајнекен Србија се кроз стратегију одрживог пословања „Стварамо бољи свет“, фокусира на заштиту водних ресурса. Свеобухватни програм под називом „Свака кап је битна“ изграђен је ефикасној употреба воде (уз коришћење што је мање воде могуће), принципу циркуларне економије у коришћењу воде (са чишћењем и поновном употребом воде), и одговорно управљање водом (одржавањем сливова како би апсорбовали више атмосферске воде)", наводи се у саопштењу.
Компанија на основу ових принципа даље креира акционе планове за очување водених ресурса који су прилагођени локалном контексту, а у обе пиваре компаније Хајнекен Србија, у Новом Саду и у Зајечару, дефинисани су јасни и специфични циљеви и трајно се спроводе програми смањења употребе воде.
Из ове компаније подсећају да се вода користи у сваком кораку процеса стварања пива и од кључне је важности за производњу пива.
"Главни је састојак готовог производа, али се користи и током процеса прања, при хлађењу и паковању пива, као и у целокупном ланцу снабдевања, укључујући раст и узгој усева", наводи Хајнекен Србија.
Додаје се да се вода коју користи Хајнекен Србија на крају се ослобађа у природи, али на строго контролисан начин, кроз постројење за пречишћавање отпадних вода чија је функција воду пречисти и учини је безбедном по околину а пре крајњег пуштања у природу.
"Схватајући кључни значај одрживе употребе и очувања воде за заштиту овог драгоценог ресурса, а као један од највећих пивара на свету и потписник Глобалног договора Уједињених нација, компанија Хајнекен схвата своју улогу и одговорност у промоцији одговорног коришћења воде али и подстиче све своје партнере и добављаче да чине исто", наводи се у саопштењу.
Због тога што је свака кап битна компанија Хајнекен у оквиру свих својих инвестиција у вези са водом првенствено разматра и сагледава бенефите за ширу заједницу, а не само за своје пиваре.