Завршен надвожњак у Темеринској, на траси брзе пруге
НОВИ САД: Изградња новог надвожњака у Темеринској улици у Новом Саду, на траси пруге за велике брзине, завршена је данас, чиме је „Инфраструктура железнице Србије“ као инвеститор овог пројекта створила услове да се данас у 15 сати, поново успостави друмски саобраћај у једној од најпрометнијих градских улица.
Руска компанија РЖД Интернешнл, која гради пругу за велике брзине између Старе Пазове и Новог Сада, нови надвожњак у Темеринској улици завршила је месец дана пре рока, док су се радови на овој локацији четири месеца одвијали у условима обуставе друмског саобраћаја.
Завршне радове непосредно пре успостављања друмског саобраћаја у Темеринској улици, испод новоизграђеног железничког надвожњака, обишао је данас и генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Небојша Шурлан.
Нови надвожњак на брзој прузи дуг је 35 метара. На овом надвожњаку убудуће ће се железнички саобраћај одвијати на три колосека, од којих ће два бити намењена за возове на прузи за велике брзине, док ће се један колосек као и до сада користити као индустријски колосек за потребе луке у Новом Саду. Пре реконструкције пруге саобраћај се одвијао на два колосека.
Надвожњак у Темеринској други је завршени објекат од пет које РЖД Интернешнл гради на брзој прузи у Новом Саду.
Крајем јануара завршена је изградња новог надвожњака и у Венизелосовој улици у Новом Саду, на траси пруге за велике брзине, а након шест месеци интензивних радова друмски саобраћај у једној од најпрометнијих градских саобраћајница поново је био успостављен.
Дотадашњи надвожњак је срушен, а на његовом месту изграђен је нови у дужини од тридесет метара. Уместо једног колосека на новом надвожњаку будуће пруге за велике брзине биће два колосека, а постављени су и бетонски прагови.
Поред ова два надвожњака, у оквиру изградње пруге за велике брзине, у току су радови и на преостала три објекта у Новом Саду, који су почели октобра 2020. године.
Тако се у Улици Радоја Домановића гради нови двоколосечни железнички мост. Распон конструкције моста износи шеснаест метара, а у склопу пројекта предвиђена је реконструкција и изградња новог објекта.
У Карађорђевој улици у току је изградња pothodnika, чији је отвор четири и по метра, са косим крилима у облику потпорних зидова.
И најзад, у улици Ђорђа Зличића гради се још један pothodnik, чији је отвор четири и по метра, који такође има коса крила у облику потпорних зидова.
„Инфраструктура железнице Србије“ убрзано и пре рокова завршава радове на изградњи објеката на прузи за велике брзине у Новом Саду. Захваљујући изградњи ових пет објеката на траси брзе пруге у Новом Саду, неће више бите укрштања пруге и пута, па ће безбедност железничког саобраћаја бити подигнута на највиши ниво, а прометним градским улицама биће омогућен брз и ефикасан друмски саобраћај.