Адидас планира да прода посрнули бренд Рибок
ЊУЈОРК: Немачки произвођач спортске опреме Адидас планира да прода или издвоји из компаније свој мање успешан бренд Рибок, 15 година након што је купио ту америчку робну марку у жељи да конкурише моћном ривалу Најкију.
Како је саопштено из Адидаса, компанија је одлучила да започне формални процес с циљем дезинвестирања Рибока у оквиру петогодишње стратегије коју намерава да представи 10. марта, када ће објавити и пословне резултате за 2020, преноси ЦНБЦ.
Тада ће известити о обустави рада Рибока од првог квартала 2021. У банкарским изворима процењују да би вредност Рибока могла да износи око милијарду евра.
"Рибок и Адидас ће моћи знатно боље да остваре свој потенцијал раста као независне фирме једна од друге", оценио је у саопштењу главни извршни директор Каспер Рорстед.
Адидас је купио Рибок, са седиштем у Бостону, 2006 године за 3,8 милијарди долара, али су његови слаби пословни резултати довели до сталних захтева инвеститора немачке компаније да се отараси тог бранда.
У међувремену, Адидас је успео да својим основним брендом нагризе доминацију Најкика у САД, уз помоћ партнерства са славним личностима попут Кање Веста, Бијонсе и Фарела Вилијамса.
Рорстед је 2016. године, када је преузео функцију генералног директора, покренуо план за ревитализацију Рибока који је помогао да бренд постане поново профитабилан, али су његове перформансе и даље заостајале за основном Адидасовом робном марком, а након тога је стигао удар пандемије ковид-19.
Рибокова нето продаја је пала за 7,0 посто у трећем кварталу 2020. на 403 милиона евра, након пада од од чак 44 процента у prеthodnom тромесечју.
Адидас је 2019. године отписао готово polovinnu Рибокове књиговодствене вредности у односу на годину раније, на 842 милиона евра.