Италија пред празник: Улице окићене, недостају срећни и насмејани људи
РИМ: Последњи претпразнични викенд у Италији пролази у знаку великих гужви, упркос владним мерама ограничења и препорукама да се градзани што је могуће више уздрже од стварања гужви, пише агенција Анса.
Највише гужви је на железничким станицама и аеродромима, око 200.000 људи је у покрету и искористили су последње дане пред тотално затварање да дођу до својих породица.
Број путника је импонзантан, али десетину пута мањи него предходних година, у време без корона вируса.
Медији јављају да је број места у возовима и авионима смањен да би се поштовала неопходна дистанца, а железницке и авио компаније су због велике потражње, повећале цену карата.
То ће, пише лист “Ил Фато Котидијано” бити предмет инспекције агенције која регулише кретање цена на тржишту. Али, о томе ће сви размишљати у првим данима наредне године.
Пандемија корона вируса је променила празничне обичаје Италијана, али и изглед улица.
Јавни простори су окићени, као и иначе, потрошени су милиони евра у Трсту на пример за претпразничко кићење улица локалне власти су платиле више од пола милион евра.
Али недостаје весела и безбрижна атмосфера, недостају срећни, насмејани и опуштени људи на улицама, баровима, у продавницама.
Немогућност дружења у ресторанима и баровима, Италијани, чини се, надокнађују компулсивном куповином.
Слике у медијима и на друштвеним мрежама показују велике редове пред продавницама у које улази ограничени број купаца, а по негде, као у Риму, Напуљу и Милану, дугачки редови купаца праве се већ од раног јутра и пре отварања продавница.
Оно што се не види голим оком јесте да је онлајн продаја толика да су све, чак и поуздане компаније брзе курирске доставе робе попут ДХЛ СДА или БРТ, претрпане пакетима, касниле у извршвању својих обавеза.
Огорчени купци, пошиљаоци и примаоци на десетине хиљада, жале се да су пошиљке које су плаћене више да би стигле у року од два или три дана, касниле и по 15 дана.