Недеља медијске и информационе писмености и у Србији
БЕОГРАД: Обележавање Недеље медијске и информационе писмености у Србији почиње данас и трајаће до 31. октобра, а у том периоду биће одржано шест панела, на којима ће се окупити инфлуенсери, медијски, образовни стручњаци и новинари.
Панелисти ће путем онлајн конференције гледаоцима приближити истраживања на тему медијске писмености, одговорности јутјубера и тиктокера, школског система и пословања у дигиталној ери, као и политику медијске и информационе писмености, наводи се у саопштењу.
Горан Зарић у име програма Нова писменост каже да је онлајн конференција прилика да се истакне значај медија и садржаја који они пласирају, али и да је на свима нама одговорност како ћемо те информације примити, обрадити, проверити или усвојити.
Нагласио је и да је велика одговорност на онима који имају велики број пратилаца на друштвеним мрежама.
Клинички психолог Горан Томин истиче да константан прилив информација углавном негативно утиче на људе који су изгубили поверење и који почињу да се понашају неодговорно.
Највећа замка дигиталног доба је та што данас свако има могућност и слободу да каже шта хоће, а на нама је да проверавамо информације које долазе. Потребно је дозирати прилив информација, пустити да одлежи и направити свој неки закључак, напомиње Томин.
Према најновијем истраживању које је реализовао ЦеСИД у оквиру програма Нова писменост, три четвртине испитаних грађана информише се путем друштвених мрежа, а та бројка у популацији до 24 године износи чак 88 одсто.
Недеља медијске и информационе писмености обележава се широм света под окриљем Унеска, организовањем панел-дискусија, предавања, догађаја на којима се промовише култура медијске, информационе и дигиталне писмености.
Онлајн конференција у Србији одржаће се под називом "Овако стоје ствари: Опирање дезинфодемији".
Домаћини су Пропулсион и Америчка агенција за међународни развој (УСАИД), у оквиру заједничког програма Нова писменост.