ОТКУП ЈУНАДИ Од државе 20.000 динара по грлу
Влада Србије изменила је Уредбу о утврђивању програма пољопривредних производа кроз откуп тржишних вишкова товне јунади и сада ће држава откупљивати живу јунад свих раса и категорија, и дати подстицај товљачима од 20.000 динара по продатом грлу
На захтев Удружења сточара товне јунди „Агропрофит”, Влада Србије изменила је Уредбу о утврђивању програма пољопривредних производа кроз откуп тржишних вишкова товне јунади у отежаним условима услед пандемије ковида-19 па ће, на основу тих промена, сада држава откупљивати живу јунад свих раса и категорија, и дати подстицај товљачима од 20.000 динара по продатом грлу.
Како је „Агропрофит” и предложио, уплата газдинствима ће бити поједностављна јер ће Управа за аграрна плаћања објединити исплату подстицаја од 15.000 динара који товљачи добијају годишње с поменутим. Председник „Агропрофита” Чедомир Кецо пренео је заводољство сточара што је држава изашла у сусрет њиховим захтевима, али је скренуо пажњу на то да то да постоји могућност да ће рок да се јунад преда до 30. октобра бити кратак па постоје изгледи да се он помери.
– Јунад треба утоварити у бродове и преко Луке Бар транспортовати, што захтева време – казао је Кецо. – Рачунамо да ће од два милиона евра, колико је држава определила за откуп, бити продато између 10.000 и 11.000 јунади.
Он сматра да постоји могућност да већ догодине у марту имамо нове тржишне вишкове, најмање 6.000 грла јунади.
Влада Србије је усвојила и измене Уредбе о расподели подстицаја у 2020. години које се односе на ИПАРД подстицаје у пољопривреди и руралном развоју. Тим изменама, корисницима ће бити омогућено да остваре права на исплату у области пољопривреде и руралног развоја у прописаном року.
За текућу годину и наредне две, новац ће бити употребљен за програме који се односе на унапређење конкурентности и инвестиције у физичку имовину пољопривредних газдинстава – подстицање подизања нових вишегодишњих производних засада, унапређење примарне пољопривредне производње.
Затим, ту су инвестиције у прераду и маркетинг пољопривредних и прехрамбених производа и производа рибарства – подршка унапређењу вина и ракије, контролне маркице за пољопривредно-прехрамбене производе и евиденционе маркице за вино, набавка опреме у сектору меса, млека и пива и управљање ризицима.
З. Делић