Факултети самостално одлучују о моделу наставе
- Припреме за нову школску годину на Универзитету у Новом Саду одвијају се у специфичним околностима у односу на раније године, јер безбедносни ризици са којима смо суочени захтевају прилагођавање досадашњег рада и студирања, како наставника тако и студената - каже ректор Универзитета у Новом Саду професор др Дејан Јакшић.
- Нажалост, или на срећу, у припреми нове школске године Универзитет може да се користи искуствима стеченим у prеthodnim месецима. Много већи изазов био је на почетку епидемије, када је требало за кратко време прећи на модел учења на даљину. Уз уобичајене порођајне муке, онлајн настава је стартовала у року од недељу дана и одржала се до краја семестра. Данас је већ лакше. Постоје тестиране платформе за учење на даљину, а мере за превенцију ризика епидемије се на факултетима већ дужи временски период активно примењују.
На УНС, као и на остале универзитете у земљи стигле су и препоруке Министарства просвете и представника СКОНУС да би ваљало преиспитати мерила и критеријуме за утврђивање висине школарина, те уважити оправдане појединачне захтеве студената за умањење школарина за наредну школску годину, односно за рефундирање дела школарина за школску 2019/20. године и прилагодити динамику измиривања студентских обавеза према високошколским установама и омогућити студентима уплату износа школарине у више рата.
- Проблеми које су студенти истакли као најзначајније у својим захтевима који су упутили Министарству просвете, науке и технолошког развоја и Конференцији универзитета Србије пре свега су се односили на финансијску подршку у ванредним околностима и на пролонгирање рокова за извршење студентских обавеза - приметио је ректор УНС-а. - Кроз активан дијалог представника Министарства, КОНУС-а и СКОНУС-а постигнут је договор који би требало да пружи подршку студентима у њиховим захтевима уз уважавање реалности специфичне ситуације.
По речима професора др Јакшића, на нивоу Универзитета у Новом Саду је расправљано о моделу наставе у наредној школској години и заузет је флексибилан став према којем ће се факултети самостално определити за онај модел који у највећој мери одговара њиховим могућностима за реализацију наставе и специфичностима образовног процеса Договорено је да се прати епидемиолошка ситуација и да се модел наставе прилагођава тренутним епидемиолошким ризицима.
Препоруке произашле из заједничког састанка представника Министарства просвете и СКОНУС-а су и да се омогући студентима завршних година основних студија упис до 90 ЕСПБ бодова, продужи рок за упис на мастер студије за две недеље, а за упис на докторске студије за месец дана, омогући студентима минимум два „апсолвентска“ рока, те трајање рокова прилагоди епидемиолошкој, како не би већи број студената био истовремено у истој просторији.
Међу препорукама с овог састанка су и да се, у случајевима када је то могуће, предвиде додатни термини за извршавање предиспитних обавеза,преиспитају услови за упис виших година студија и прилагоде услови и критеријуми уписа отежаним условима одржавања наставе и учења, те да се због немогућности студената да у условима епидемије испуне своје обавезе у изради мастер радова и докторских дисертација, у случајевима када је студенту остао само мастер рад, односно докторска дисертација, рок за плаћање преноса бодова који носи мастер рад, односно докторска дисертација буде до одбране рада, али не касније од јуна 2021. године и да се омогући студентима упис предмета на почетку сваког семестра.
Д. Девечерски