Модернизација ваздухопловства за бољу спремност војске
БЕОГРАД: Министарство одбране и Војска Србије последњих година упоредо са набавком и опремањем војске новим наоружањем и војном опремом, интензивно спроводе модернизацију постојећих средстава, саопштило је данас то министарство.
Наводе да се модернизација спроводи с циљем да све чиме војска располаже буде на најбољи начин искоришћено и унапређено како би послужило доприношењу спремности наше војске да самостално брани суверенитет и независност своје земље и свог народа.
По питању модернизације значајна пажња, наводе, посвећена је ваздухопловима Војске Србије - авионима МиГ-29 и Орао и хеликоптеру Газела ХО-45.
Вишенаменски борбени авион МиГ-29 намењен је за ловачко-пресретачка дејства против непријатељских ваздухоплова, као и дејства по циљевима на земљи и води.
Прва фаза модернизације (модернизација на ИЦАО стандард) је завршена на свим авионима МиГ-29 којим располаже Војска Србије.
Друга фаза модернизације подразумева пре свега дораду авионског радара којим се унапређују способности авиона за дејство на циљеве у ваздушном простору и истовремено добија нова способност авиона за дејство на циљеве на земљи прецизним вођеним наоружањем.
Поред тога, модернизација предвиђа и унапређење система за електронску борбу и радио-техничко извиђање, набавку вођених убојних средстава типа ваздух-ваздух и ваздух-земља и дораду симулатора летења за потребе обуке.
Тако конципирана модернизација допринеће повећању борбене ефикасности и ватрене моћи авиона МиГ-29, чиме се значајно унапређује способност РВиПВО ВС за контролу и заштиту ваздушног простора Републике Србије, као и способност за дејство по циљевима на земљи.
Ловачко-бомбардерски авион Орао намењен је за ваздухопловну ватрену подршку снага Копнене војске и дејство по циљевима на земљи и води, а токође, постоји и извиђачка верзија овог авиона.
Пројекат модернизације авиона Орао реализује Војнотехнички институт у сарадњи са домаћим систем интегратором, предузећем Телеоптик Жироскопи.
Модернизацијом се повећавају способности и ефикасност употребе авиона применом нове авионске електронике (авионике), система за контролу наоружања и нападно-навигацијског система, нове дигиталне опреме отворене архитектуре (рачунара мисије, инерцијалног навигационог система са могућношћу глобалног одређивања позиције ИНС/ГПС, система ХОТАС, система за запис видео података и параметара лета, итд).
Затим, новог оптоелектронског система са термовизијском камером и ласерским даљиномером и новог вођеног наоружања за прецизна дејства по циљевима на земљи.
Ефекти модернизације односе се на постизање прецизније навигације, ефикасно налажење циљева и дејство по истим при употреби авиона Орао дању и ноћу, као и на смањење оптерећења пилота, проширење палете наоружања савременим високопрецизним убојним средствима са тржишта и из домаћег развоја, значајно повећање способности самозаштите и преживљавања у борбеним дејствима.
Хеликоптер Газела ХО-45 је намењен за транспорт и обуку, а модернизацијом тог типа хеликоптера обухваћена су ефикасна конструкциона решења интеграције система невођеног наоружања (митраљеске гондоле 12,7 mm и седмоцевног лансера ракета 80 mm), уз прилагођавање елемената постојеће структуре хеликоптера Газела ХО-45 и уградњу носача наоружања који се по потреби могу ставити и скинути.
Интеграцијом наведених система, хеликоптер Газела ХО-45 добиће могућност борбене употребе, што ће допринети и свеукупном повећању оперативних способности РВиПВО ВС.
Осим могућности за рад на модерној ваздухопловној техници, сви пилоти и летачи добили су најсавременију летачку опрему - летачке комбинезоне, чизме, рукавице.
Из Министарства наводе и да је њихов материјални статус побољшан повећањем плата, тако да су први пут од ове године плате војних пилота изједначене са платама пилота у Министарству унутрашњих послова.
Такође, утврђени су и бољи формацијски елементи за пилоте и техничаре, чиме је омогућено брже напредовање кроз службу, наведено је у саопштењу.