Туриста у Новом Саду у јулу много мање него прошле године, али више него у мају и јуну
Нови Сад су у последња два месеца у највећој мери посећивали домаћи туристи из западне и централне Србије, као и из Војводине, а инфо-центре Туристичке организације Новог Сада (ТОНС) у том периоду посећивали су и туристи из САД, Француске, Пољске, Руске Федерације, Шпаније, Бугарске, Аргентине и Босне и Херцеговине.
Аналитичарка за промоцију туристичке понуде ТОНС-а Тихана Путин за „Дневник” истиче да је последњих дана било неколико туриста из САД и неких других земаља, који су ту због денталног туризма или из пословних разлога, а који своје слободно време користе за обилазак Новог Сада, али и околних места. Она открива да су Фрушка гора, Дунав, чарде, салаши, манастири, винарије, али и центар града и Петроварадинска тврђава – најчешћа места која туристи током летњег периода обилазе у нашем граду. Осим тога, често можемо видети странце бициклисте који на свом превозном средству носе много ствари док, вероватно успут, обилазе Нови Сад.
Када је у питању бројчано стање туриста у јулу, Тихана Путин наводи да је, по подацима Републичког завода за статистику Србије, забележен далеко мањи број долазака страних туриста у јулу у односу на прошлу годину, што је ипак далеко више у односу на мај и јун ове године. Она истиче да је мањи број туриста разумљив због распрострањене и проглашене пандемије ковида-19, и додаје да пад долазака домаћих туриста износи 35,6 одсто у односу на јул 2019, док је страних туриста 88,9 одсто мање у односу на исти месец prеthodnе године. Тихана Путин напомиње да пад ноћења домаћих туриста износи 55,3 одсто у односу на исти период prеthodnе године, док је пад ноћења страних туриста идентичан паду њиховог доласка.
– Битно је напоменути да је, по подацима о уплати боравишне таксе, која, осим хотела, хостела, и преноћишта, обухвата и регистровани приватан смештај у граду и околини, она у мају износила више од 400.000 динара, у јуну више од 700.000, док је у јулу први пут после ванредног стања премашила милион и износила 1.230.000, а очекује се да ће тако исто бити и за август – наглашава Тихана Путин.
ТОНС, у сарадњи с новосадским хотелијерима, већ месецима представља специјалну понуду „Плати две ноћи, остани три”, у којој је тренутно активан 21 објекат, због чега туристи имају могућност да бирају смештај по специјалним ценама. Осим тога, настављене су и онлајн промотивне активности на друштвеним мрежама „Фејсбук” и „Инстаграм”, где у prеthodih неколико месеци ТОНС бележи вишемилионске остварене интеракције. Саставни део те кампање, осим тема „Утисци туриста”, „Мурали” и слично, чине и предлози за викенд у оквиру кампање „Нови Сад за три дана”, који се за септембар могу видети на сајту ТОНС-а.
– На основу бројних позитивних коментара који нам долазе путем друштвених мрежа, као и на основу наставка наше кампање у Србији и региону, надамо се да ћемо, уколико епидемиолошка ситуација остане стабилна, током јесени неке од ових лајкова претворити и у остварена ноћења и доласке у наш град – закључује Тихана Путин.
Услед промене епидемиолошке ситуације, промениле су се и мере Градског кризног штаба те ће Новосађани, као и гости Српске Атине, поново уживати у одређеним манифестацијама. Неки од догађања која нас очекују у првој половини септембра су: „Инфант”, „Калеидоскоп културе”, „Интерфест”, „Буковачки маратон”, фестивал „Укуси Војводине”, Новосадска штрудлијада и други фестивали који, како Тихана Путин каже, употпуњују туристичку понуду.
– Нови Сад је познат као град фестивала, они су саставни део imiya туристичке понуде, и из тог разлога недостају суграђанима, па самим тим и туристима, а надамо се да ћемо, уз поштовање мера, моћи уживати у њима и у свим наредним месецима – наглашава Тихана Путин.
К. Ивковић Ивандекић