Преко 135 документараца из целог света на 13. Белдоксу
БЕОГРАД: Данас почиње Међународни фестивал документарног филма Белдокс, који ће овог пута бити одржан у хибридној форми, а она подразумева и седам локација, и онлајн формат.
Под геслом “Риал фејсиз, риал плејсиз”, овај 13. фестивал ће до 10. септембра понудити програм с преко 135 документараца из целог света, међу којима су и најнаграђиванији филмови, као и они који још нису ниједном јавно приказани. Поред филмских пројекција, које ће пратити разговори са гостима и публиком, већина филмова из званичног програма Белдокса биће доступна за гледање онлајн на платформи Cinesquare, током целог трајања фестивала.
Церемоније свечаног отварања, затварања и доделе награда одржаће се у амфитеатру испред Музеја Југославије. На отварању ће премијерно бити приказан филм “Говори да бих те видеоГовори да бих те видео” Марије Стојнић. Овај филм о Радио Београду, једној од најстаријих станица у Европи и вишедеценијском културном светионику града, светску премијеру имао је на ИДФА фестивалу.
Српски такмичарски програм, који ће бити приказиван у Амфитеатру испред Музеја Југославије, чини осам остварења. Уз ”Говори да бих те видеоГовори да бих те видео”, селекцију чине: “Потреба за мржњомПотреба за mr`wom” Филипа Чоловића, “Викторија, 15Викторија, 15” Мине Петровић, “Бугарски санБугарски сан” Срђана Шаренца, “ПрипадностПрипадност” Тее Лукач, “DrеnjinеDrewine” Николе Стојановића, “Близанци саткани од снаБлизанци саткани од сна” Сеада Шаботића и Лее Вахрушев, и “Заклињем се” Николе Драговића и Милутина Петровића.
У међународном такмичарском програму 13. Белдокса биће одржана једна светска, једна међународна, чак девет регионалних и једна српска премијера. Светску премијеру на фестивалу имаће италијански филм “МаранаМарана” Ђованија Бенинија, а међународну француско “Златно добаЗлатно доба” Жан-Баптиста Алазара.
Овогодишње издање је од посебног значаја за нас из више разлога. Премостили смо убедљиво највећу и најтежу препреку од оснивања, успели да одржимо континуитет и уз рекордан број филмова као и стриктне мере заштите од пандемије, одлучили смо се за хибридну верзију фестивала. Под тиме се подразумева да ће већи део програма ићи у дигиталном формату преко интернет платформе. Свесни смо чињенице да је пројекција пред публиком у биоскопској сали оно што чини филм јединственом уметношћу, међутим, прилике су такве да смо били пред изазовом да у супротном велики део програма откажемо. Волимо и бранимо сваки одабрани филм и боримо се за наше ауторе тако да та опција једноставно није ни дошла на разматрање, истиче Марко Грба Синг, уметнички директор фестивала.
Програм “И као интернет” на овогодишњем фестивалу нуди И као интегритет” на ovogodi{wem фестивал унуди пет најновијих документарних филмова инспирисаних истраживачким инстинктом и јединственим причама новинара, грађана и узбуњивача.
Фестивал приређује ретроспективе Мака Сајкаи Мака Сајка и Клер СимонКлер Симон, и “прегршт филмских посластица за филмофиле и сладокусце покретних слика” у селекцијама Ударни термин, Насловна странаНасловна страна, Ватромет, МетеориМетеори, ПоветарацПоветарац, Фокус НорвешкаФокус Норве{ка и других, у којима ће се наћи најбољи светски документарци текуће године.
Први пут имамо и дигитални фестивал који смо имплементирали у сарадњи са Cinesquare ВоД платформом, што значи да фестивал по први пут могу да прате људи из целе Србије. На сајту фестивала биће доступно око 30 разговора са редитељима које смо снимили унапред. Презентација БП селекције је ове године замишљена амбициозније, те је реч о технички комплекснијој поставци. Такође, Белдокс индустри програм се ове године скоро у потпуности одржава онлајн: тренинзи за развој пројеката, пичинзи, панели, мастер класови, предавања, један на један састанци, Белдокс маркет видеотека, најављује нова директорка Белдокса Мара Прохаска Марковић.
Н. П-ј.