Почело државно првенство у једриличарству
Отворено државно првенство у ваздухопловном једриличарству почело је 64. пут у недељу на аеродрому у Ченеју, а за титулу првака наредних шест дана надметаће се седам такмичара из целе Србије.
Они ће свакодневно, уз задатке које добију, прелетати одређене руте са старта у Ченеју с циљем да оду што даље и да буду што бржи, а онај који постигне најбоље резултате биће проглашен у суботу, 18. јула. Аероклуб „Нови Сад” је домаћин овог првенства, а његов председник Драган Самарџић пожелео је свим такмичарима срећне летове и добре резултате. Како је рекао, максимално су се потрудили како би довели све способне и спремне такмичаре из Србије, којих у овом тренутку укупно има тек седам.
– То значи да ми немамо једриличара у Србији, а најбољи пилоти који су на нашим просторима су почели управо са једрилицама, то је најбезбеднији и најмирнији лет који рађа вечну љубав ка висинама и изазива да се иде корак даље на титулу спортског и професионалног пилота – казао је Драган Самарџић. – Нови Сад је овим првенством уз велику помоћ Ваздухопловног савеза Србије направио један велики искорак ка будућности једриличарства. Прошле године првенство није одржано, а претпрошле се одазвало само два такмичара.
Председник клуба додао је да улажу максималне напоре да аеродром буде функционалан и у добром стању, јер такве услове, како је нагласио, нико у земљи нема. Члан Градског већа за спорт и омладину Огњен Цвјетићанин званично је отворио првенство а за „Дневник” је казао да Град тежи ка томе да Нови Сад буде препознатљив по ваздухопловним спортовима.
– Сваким даном враћамо стару славу овог клуба и спорта, циљ нам је да као некада, што више људи како из Новог Сада, тако и из околине па из целе Србије, долази овде да присуствује манифестацијама и да ужива у једриличаству, падобранству, разним летовима, такмичарским, парадним и слично – рекао је Цвјетићанин. – Ово је део широке лепезе спортова у нашој републици и ми не желимо да аеродром у Ченеју зарасте у траву и да се заборави као некада. Драго ми је да можемо да помогнемо да овај клуб издигнемо на највиши ниво. Увек се отворено разговара о томе да Ченеј може да добије бољу и већу функцију и да помогне аеродрому „Никола Тесла” да га мало растерети. То би сигурно значило како за људе у клубу, тако и за Нови Сад, јер би то заиста отвориоло једну нову димензију нашег града.
Због лошијих временских услова такмичари су јуче имали тренажни дан, па нису полетали с аеродрома, али су проверавали једрилице и њихове уређаје, који иначе прате сваки покрет ових летелица, позиције које су обишли и секунде, што се оцењује при бодовању.
Александар Диклић, који се од 2004. године бави једриличарством, а од 1987. је у авијацији, испричао нам је да управљање једрилицом значи и много рада, кер осим технике пилотирања коју морају да савладају, такмичари треба да обаве све задатке, одрже се што дуже у ваздуху и пређу већу километражу.
– Настојимо да без помоћи других извора енергије користимо сунчеву енергију и ваздушне струје како бисмо се подигли у ваздуху, а ту нам помажу и облачићи, па можемо знатне даљине да постигнемо – казао је Диклић. – Немамо ми много времена за уживање горе у ваздуху, него одмах да тражимо како да се „спасавамо” јер иначе врло брзо можемо да се спустимо на неку ливаду, за шта у шали кажемо да „попасемо траву”. Тако да настојимо да не слетимо баш одмах, него да ипак негде одемо и ако можемо да завршимо задатак. То може, кад је добар дан, да траје и по пет и више сати на нашим просторима, а тај лет може да траје и 5-10 минута.
В. Бијелић