ЈКП „Чистоћа” набавља нову механизацију, канте и контејнере
Јавно комунално предузеће „Чистоћа” годишње уклони дивље депоније с више од 12.500 места у граду и приградским насељима, што је између 11.000 и 12.000 кубика отпада годишње.
Без обзира на то што из тог предузећа редовно апелују да се отпад одлаже на за то предвиђена места, смеће на јавним површинама или поред контејнера уместо у њима, уобичајен је призор у свим деловима града, а најчешће се велике депоније праве на Темеринском путу и Сајлову. Екипе „Чистоће” дневно уклоне дивље депоније с око 30-40 места, што је око 900 кубика смећа.
– Већина депонија, поготово оних с великом количином смећа, уклања се по налогу Комуналне инспекције, али има и оних које наше екипе рашчисте и без налога, током редовних активности на терену – каже за „Дневник” директор ЈКП „Чистоћа” Владимир Зеленовић. – Међу највећим дивљим депонијама у граду и околини су оне које се периодично чисте и након тога поново формирају, попут депонија на Сајлову, у Руменки, између Футога и Бегеча, на Темеринском путу, као и на уласку у Ковиљ, код Будисаве. Старом намештају, столарији и санитаријама, као и отпаду попут шута и различитог грађевинског материјала, није место поред контејнера, недалеко од саобраћајница или на јавним површинама, обалама река и потока.
Зеленовић истиче да редовно упозоравају да се отпад одлаже у контејнере и канте и корпе за отпатке, међутим, још увек има несавесних, не само грађана већ и правних лица, односно предузећа, који на те апеле не реагују и самим тим угрожавају животну средину. Он додаје да је одлагање таквог отпада на Градској депонији бесплатно, а контејнере за крупни и кабасти отпад могуће је изнајмити, између осталог, и од ЈКП „Чистоћа”.
Када је реч о сепарацији отпада, директор Зеленовић најављује проширење пројекта у наредних годину дана, тако да ће прилику да раздвајају отпад најпре добити становници Лимана, а затим и Новог насеља, јер је у тим деловима града довољно велика густина насељености и контејнерска места су распоређена тако да се може оптимално организовати сакупљање различитих врста отпада. Он каже да, иако изгледа да се ширење пројекта најављује годинама, а не реализује, то и није баш тако.
– Пре свега, било је неопходно да прође одређено време да би се прикупило довољно података о оправданости увођења примарне сепарације у ширем центру Новог Сада, а затим и да се анализирају неопходна улагања у опрему и механизацију, као и да се планира већи број радника, који би били ангажовани за додатне послове – напоменуо је Владимир Зеленовић. – Очекујемо да ће се ускоро створити услови за наставак пројекта, који се показао оправданим, будући да је искоришћеност отпада који се одлаже на Градску депонију, повећана у просеку око 25 одсто.
Наш саговорник каже да је ове године планирана набавка виљушкара, комбиноване радне машине с прикључцима носивости пет тона (мини-утоваривача), комбиноване радне машине, затим трактора с прикључцима за Зимску службу, као и два камиона за пражњење подземних контејнера. За куповину механизације „Чистоћа” ће, како је програмом пословања за 2020. годину предвиђено, издвојити укупно 78,85 милиона динара. Осим тога, за куповину надземних контејнера и пластичних канти, „Чистоћа” је наменила десет милиона динара, односно осам милиона, а предвиђена је и набавка контејнера за кабасти отпад, који ће, како је процењено, коштати 4,9 милиона динара.
За услуге из делатности предузећа, попут одржавање јавне хигијене, чишћење, одношење отпада и слично, Град ће „Чистоћи” платити готово 246,6 милиона динара. Осим тога, из градске касе ће бити издвојено и 40 милиона за набавку и уградњу 70 подземних контејнера, а недавно је за тај посао закључен уговор с београдском фирмом „Еко-сигнал”, од које је „Чистоћа” и раније пазарила подземне контејнере.
Ј. Вукашиновић
Прилику да раздвајају отпад најпре ће добити становници Лимана, а затим и Новог насеља, јер је у тим деловима града довољно велика густина насељености и контејнерска места су распоређена тако да се може оптимално организовати сакупљање различитих врста отпада (Владимир Зеленовић)