Ревија филмова "Дани игре" у Новом Саду
БЕОГРАД: Београдски фестивал игре и Културни центар Новог Сада од 13. до 17. фебруара по први пут приређују ревију филмских и документарних остварења под називом "Дани игре".
Примабалерина Њујорк сити балета, Тајлер Пек биће гошћа овогодишњег фестивала, па је почетак програма у биоскопу новосадског Културног центра резервисан за документарац који прати снимање америчког телевизијског шоу програма "BalеtHAU", чије је једно издање Пекова уређивала.
Покушај да зближи чудесан свет балета, степовања, хип-хопа, па чак и циркуса, представља огроман изазов јер је ово уједно и први пут да балерина продуцира и режира реномирани телевизијски догађај.
Француски филм "Играјмо" прати Џозефа, страственог играча хип-хопа који покушава да стигне до професионалне позоришне сцене. Случајан сусрет, учиниће да упозна и заволи класичан балет.
Овенчан златном медаљом Фестивала у Сан Франциску, документарац "Бил Ти Џоунс - Игром до обећане земље" открива пробе, позната дела и јединствен креативни процес легендарног кореографа и његове трупе…
У мајсторској равнотежи оштре стрип комике и срцепарајуће горчине, филм "Подударност" прати екцентричног њујоршког балетског педагога, чији миран живот прекида млади пар из Сијетла са циљем да направе интервју о његовој фасцинантној играчкој каријери 60тих година.
Док Тоби, кога тумачи Патрик Стјуарт, препричава занимљиве догађаје, трио се суочава са тајном која их повезује.
Огољен до сржи, свинг представља потрагу за срећом. Катарзична снага свинга, од историјског порекла до утицаја на савремену културу, приказана је у филму "Жив и мрда".
Представа “Игра” снимљена је филмском техником. Ради се о комаду шведског кореографа Александера Екмана за Балет париске Опере.
Комад евоцира свет детињства и безбрижног задовољства, међутим, поред чисте забаве, контемплира значење и значај игре када постанемо одрасли.
"Пустињски играч" је истинита прича која прати храбру амбицију једног Ирачанина.
Током атмосфере председничких избора 2009. године, када су угрожене многе културне слободе, Афшин и његови пријатељи ризикују животе и формирају алтернативну компанију игре.
Кроз забрањене он-лине видео снимке, они уче од безвремених легенди који превазилазе све културне границе, као што су Мајкл Џексон, Џин Кели и Рудолф Нурејев.
Неколико филмова за Дане игре је приредио Француски институт у Београду.
То су документарна остварења "Невидљиви играч" о раду јапанског кореографа Сабура Тешигаваре у режији Елизабет Коронел, и "Кораци на сцени" о играчима хип хопа на Фестивалу урбане игре у Ла Вилету у режији Ерика Лижоа.
У оквиру једног термина, на програму су и краћа дела “Квинтет из Узеса” у режији Катрин Максимоф која прати рад кореографа Хавијера де Фрутоса, Франка Шартијеа, Емануела Гата, Кита Џонсона и Натали Перне, док је “Црни павиљон” прича о чувеном простору за игру у Екс ан Провансу у коме ради кореограф Анжелин Прељокаж, а у режији Пјера Колибоа.
"Полина" је такође француски филм у режији Велери Мулер и Анжелина Прељокажа, који говори о младој балерини која се током детињства припрема за најсложенији класичан репертоар.
У тренутку када добија ангажман у чувеном Бољшој театру, она открива савремену игру, напушта све и одлази у Француску.
Улоге су поверене фантастичним играчима Маријинског театра, али и глумици Жулијет Бинош, која је искусила савремени покрет играјући у представама лондонског кореографа, Акрама Кана.
За сам крај, филм “Маргот” којим легендарни редитељ Тони Палмер документује величанствену животну причу чувене балерине Маргот Фонтен.
Под слоганом "Чиста сензација", 17. Београдски фестивал игре ће од 21. марта - 12. априла представити 17 компанија уметничке игре из 12 земаља, са 23 кореографска комада.
Трупе стижу из Француске, Белгије, Италије, Шпаније, Немачке, САД, Израела, Канаде, Холандије, Аргентине, Хрватске и Бразила, а програми ће се изводити у Београду и Новом Саду.