У сомборској Жупанији отворено јединствено управно место на услузи грађанима
СОМБОР: Као још један прилог тврдњи да Сомбор предњачи у доброј организацији своје јавне управе, у његовом административном центру, у седишту Градске управе, здању Жупаније, отворено је Јединствено управно место - ЈУМ.
Овом чину је, поред градоначенице Душанке Голубовић, присуствовао Бранко Ружић, министар државне управе и локалне самоуправе у Влади Р.Србије.
Поред захвалности градоначелници и сомборској градској управи што су у једном велелепном здању успели да имплементирају оно што је Министарство државне управе и локалне самоуправе предвидело, а то је да кроз пилот пројекат, који је отпочет 2018. године, направе јединствено управно место како би управа била услужно оријентисана, Ружић је нагласио и да је цео пројекат усмерен на то да би грађани на једном месту могли да реше сва своја питања која су везана за управу и администрацију.
- Мислим да ће Сомбор бити један од лидера, имајући у виду да је и раније имао Услужни центар који је био високо на лествици у односу на Републику Србију. Оно што је новина и што је била интенција када смо отпочели са овим пилот пројектом, јесте да ће овде бити отворен и шалтер Полицијске управе и то ће бити прво такво јединствено управно место у Србији где ће грађани решавати питања везана за личне карте, путне исправе, држављанства, а у најскоријој будућности и за возачке и саобраћајне дозволе. Мислим да је то један велики искорак који смо направили у читавом склопу реформе јавне управе – рекао је Бранко Ружић и подсетио да реформа јавне управе представља један од три критеријума Европског пута, с циљем да се формира управа по мери свих грађана Србије.
Градоначелница Сомбора Душанка Голубовић је подсетила да град којем је на челу од 2010. године има најједноставнији облик јединственог управног места, Услужни центар у коме је од раније функционисало 12 шалтера, од којих девет намењених за посебне послове организационих облика градске управе (грађевинарство, локална пореска администрација, дечија заштита, социјална заштита...) и три шалтера која су била намењена за остале опште послове.
- Захваљујући новој концепцији јединственог управног места и великој подршци коју смо и у финансијском смислу добили од Министарства државне управе и локалне самоуправе, сада смо извели, како инфраструктурне радове којима смо повећали капацитете самог услужног центра, али исто тако и на одређени начин усложили процедуру које ЈУМ подразумева. Оно заправо сада више не подразумева искључиво заједничко налажење свих шалтерских служби посебних одељења унутар Градске управе, већ истовремено излажење у сусрет како грађанима, тако и привреди на другачији економичнији и ефикаснији начин – рекла је Душанка Голубовић. - То значи да смо кроз реализацију пројекта који се односи на одговорну власт и добро управљање, успели да различите врсте поступака и остваривања права која произилазе из истог чињеничног стања, а увек када је то у складу са прописима, заправо омогућимо кроз један долазак у Градску управу.
Сомборска градоначелница је додала да је ово крај једне важне фазе у реализацији ЈУМ-а, али свакако није крај, јер се у Градској управи још увек идентификују бројне друге ситуације у којима се још увек ефикасније и економичније могу остваривати права грађана и отуда ће се то чинити и у будуће.
Јединствено управно место представља сервис грађана и привреде где је обједињен рад више органа како би се странкама омогућило да на једном месту што лакше и брже остваре своја права. Ово је друго од осам таквих места у Србији које је Министарство финансирало кроз прошлогодишњи фонд од 52 милиона динара у намери да пружи грађанима пријатније искуство у сусрету са управом, па самим тим и брже и модерније услуге. Граду Сомбору додељено је седам милиона динара, као подршка за успостављање јединственог управног места, а град је учествовао са 10 одсто одобрених средстава, захваљујући којима је постојећи услужни центар адаптиран и реконструисан, уједно и проширен за 92 квадратна метра, тако да укупна површина Услужног центра сада износи 263 квадратна метра.
М. Мћ