Почетком јануара градња новог торња Контроле летења
БЕОГРАД: Уговор за радове на изградњи проширења (анекса) зграде Центра контроле летења (СМАТСА) у Београду са савременим торњем Аеродромске контроле летења висине 75 метара, потписан је данас у присуству потпредседнице владе и министарке градевинарства Зоране Михајловић.
Вредност уговора је 17,5 милиона евра, а први радови почеће одмах после новогодишњих празника, речено је након потписивања у Влади Србије.
Михајловић је истакла да више од 50 година није направљен нови торањ који је свакако потребан, ако се има у виду развој аеродром "Никола Тесла".
"За нас је 2019. била година инфраструктуре, много смо урадили у сви скеторима, али могу да кажем да је ваздушсни саобаћај још од 2014. био вид транспорта који је већ био по стандрима у ЕУ. Много смо улагали у ваздушном саобраћају, у аеродроме Никола Тесла у Бегораду, као и аеродроме у Нишу и Краљеву", рекла је Михајловић и подсетила да се пре тога дуго није улагало у ваздушни саобраћај.
Каже да је цео инвестициони програм СМАТСА до 2023. године вредан 126 милиона евра.
"Држава итекако сматра да је то важан вид саобраћаја у који треба улагати", нагласила је Михајловић.
Најавила је да ће почети и изградња торња на аеродрому у Нишу пошто је тај аеродром важан за тај део земље.
Такође, Михајловић истиче да ће 2020. почети и изградња нове писте на аеродрому код Краљева.
Постојећи торањ на аеродрому "Никола Тесла" у Београду изграђен је пре више од 50 година, а изградњом новог контролног торња створиће се услови за неометано и квалитетно пружање услуга контроле летења, који ће пратити повећан обим саобраћаја.
Нови торањ са анексом биће повезан са постојећом зградом центра.
Торањ ће бити висине 75 метара, а купола има површину од 100 метара квадратних.
Уговор су потписали директор Контроле летења Србије и Црне Горе (СМАТСА) Предраг Јовановић и директор предузећа Енергопројект - Високоградња Зоран Михаиловић.
Извођач радова је конзорцијум који чине Енергопројект високоградња, Енергопројект опрема и ЕМПЕЏ.
Потписани уговор је део је Програма СУСАН - Модернизације система контроле летења.
Инвестициони програм СМАТСА вредан је укупно 126 милиона евра и финансира се из средстава Европске банке за обнову и развој, Европске инвестиционе банке и СМАТСА.