Од среде деоница Милоша Великог од Сурчина до Обреновца
БЕОГРАД: Деоница ауто-пута "Милош Велики", од Сурчина до Обреновца, биће отворена сутра у 11 сати, а отварању ће присуствовати и председник Србије Александар Вучић.
Деоница је дуга 17,6 километара и повезаће ауто-путем цео потез од Београда до Чачка од 120 километара.
Завршетком и тог дела аутопута "Милош Велики" од Београда до Чачка ће моћи да се стигне за око сат времена.
Нови аутопут има укупно 12 мостовских конструкција, распона од 11 до 1.581 метра, као и две велике петље Сурчин и Обреновац.
Највећи мост код Обреновца дужине 1.581 метар и ширине 29 метара, на ушћу Колубаре у Саву, урађен је са 27 стубова и 33 распона, а уграђено је 88.000 кубика бетона и више од 11.500 тона араматуре.
Такође, у трасу аутопута од Сурчина до Обреновца уграђено је више од 2,7 милиона кубика песка и око 190.000 тона асфалта.
Велики мост код Обреновца састоји се од јужног и северног приступног моста, као и главног моста који је грађен системом "крлетке", што подразумева истовремену изградњу приступних мостова и спајање према главном распону који је дугачак 185 метара.
Распон између стубова на мосту је 275 метара.
Тај мост је у јуну ове године спојио сурчинску и обреновачку страну, то јест обале Бољеваца и Барича.
Иначе, на том месту се налази и највећи пловни пут Саве у ширини од 150 метара.
Отварањем аутопута од Сурчина до Обреновца, аутопут "Милош Велики" ће преко Сурчинске петље бити повезан са Коридором 10 и Београдом.
Деоница је подељена на пет сектора: поред изградње моста, подразумева надзвожњак преко пруге Остружница - Батајница, као и две петље Сурчин и Обреновац.
Петља Сурчин повезује нову трасу аутопута са обилазницом око Београда односно будућим путем од Новог Београда до Сурчина, то јест од Војвођанске улице и Булевара Јурија Гагарина.
Сурчинска петља спаја аутопутпут Е-75 са аутопутем Е-763 (Милош Велики) односно путне коридоре 10 и 11.
Та петља налази се отприлике између петље Добановци и остружничког моста, тако да ће возачи моћи до петље Сурчин да дођу са јужне стране преко Остружнице, а са северне од Добановаца.
Обреновачка петља је нешто мања од сурчинске, а састоји се од две мостовске конструкције односно два надвожњака и представља везу Коридора 11 са Обреновцем и околним местима.
Радови су званично отворени у марту 2017. године, а уговором је предвиђено да цела деоница Сурчин - Обреновац буде готова до 5. јануара 2020. Вредност радова је 233,67 милиона долара.
Путеви Србије су инвеститор, а пројекат се финансира из зајма Ексим банке Кине.
Пројекат изградње аутопута Сурчин-Обреновац подразумева изградњу четири возне и две зауставне траке, у укупној ширини од 29 метара.
Главни извођач је кинеска компанија China Communications Цонструцтион, чија је ћерка фирма China Роад анд Бридге Цорпоратион (ЦРБЦ) градила и Пупинов мост на Дунаву између Земуна и Борче.
Заједно са већ отвореним деоницама: Обреновац-Уб, Лајковац-Љиг, Уб-Лајковац и Љиг-Прељина чиниће аутопут од Београда до Прељине код Чачка у дужини око 120 километара.
Очекује се да у марту 2020. почну и радови на спајању Новог Београда са Сурчином односно прављењу градског аутопута у дужини од 7,9 километара.
Поред тога, на траси Коридора 11 према Црној Гори, до краја 2021. требало би да буде завршена и деоница од Чачка до Пожеге.
Најављено је да би уговор за наставак градње аутопута од Пожеге до Дуге Пољане могао да буде потписан током 2020. и онда би остало још последњи део аутопута до Бољара на граници са Црном Гором.