Едукативни цегери Покрета горана инспиришу основце
Двомесечно истраживање спроведено у новосадским основним школама „Петефи Шандор” и „Душан Радовић” показало је да су методе које Покрет горана Новог Сада користи у едукацији деце врло ефикасне и у формалном образовању, закључено је на завршници пројекта „Заштита природе кроз (не)формално образовање”.
Како каже координаторка тог пројекта, који је подржало Министарство заштите животне средине Душица Миленковић, резултати испитивања обављених током септембра и октобра у тим двема школама казују да су основци уз примену неформалних метода боље савладавали градиво и показали веће знање.
– Судећи по запажањима наставника, деца су уживала на настави биологије и с нестрпљењем ишчекивала часове – каже Душица Миленковић. – Допало им се што активно учествују у обради тема, а примењене методе пробудиле су истраживачки дух у њима и мотивисале их за даље истраживање. За нас је то корисно сазнање јер је доказ сврсисходности наших метода у раду с најмлађима.
У том истраживању учествовали су професори с Департмана за биологију и екологију Природно-математичког факултета.
У склопу појекта, Покрет горана Новог Сада креирао је лане пакет радионица за едукацију у шуми, на ливади и крај воде, као и прируручник који их прати с описаним активностима – такозване едукативне цегере „Чаролија шуме”, „Магична ливада” и „Водена авантура”. Прошле године су горани у Еколошком центру „Радуловачки” одржали семинар за групу наставника, обучивши их за примену тих метода. Такви семинари одржани су и ове године у Крагујевцу и Сомбору.
По речима Душице Миленковић, то је први случај истраживања како неформалне методе могу утицати на формално образовање, из чега би требало да проистекну и научни радови.
потпис: Семинари за наставнике