Повереница поручује: Пазити на садржај реклама
БЕОГРАД: Повереница за заштиту равноправности Бранкица Јанковић упутила је данас препоруку маркетиншким агенцијама у Србији да када креирају рекламни садржај воде рачуна да не заговарају или подржавају предрасуде и стереотипе, а посебне не да се тим садржајима вређа достојанство појединаца или друштвених група због њиховог личног својства.
Како се наводи у саопштењу, кроз притужбе и праксу повереника уочено је да су поједине рекламе подржавале обрасце понашања који су засновани на идеји о подређености и надређености полова, а нису ретке ни рекламе којима се подржавају и подстичу стереотипи према старијима.
У саопштењу се наводи да истраживања показују како је учинак оглашавања на ставове и понашање врло снажан, посебно код деце и младих, као и да рекламе обликују јавност кроз промовисање одређених животних стилова који се усвајају као образац понашања.
Повереница је навела да није реткост да се жена у појединим рекламама приказује као домаћица, или као родитељ који једини уме да замени пелену или укључи веш машину, или је оскудно одевена уз ласцивне поруке и двосмислене текстове, док су мушкарци често приказани као успешни пословни људи, спортисти и власници аутомобила.
Како се наводи, уочљиво је да се старије особе приказују ретко, а производи које рекламирају углавном су лекови, медицинска помагала, као и друга медицинска средства.
"Уместо да се утиче на разградњу стереотипа и предрасуда, појединим рекламама се, напротив, они подржавају и подстичу", наводи се у саопштењу.