Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Poverenica poručuje: Paziti na sadržaj reklama

25.10.2019. 13:01 13:01
Piše:
Foto: Tanjug/D.Goll, arhiva

BEOGRAD: Poverenica za zaštitu ravnopravnosti Brankica Janković uputila je danas preporuku marketinškim agencijama u Srbiji da kada kreiraju reklamni sadržaj vode računa da ne zagovaraju ili podržavaju predrasude i stereotipe, a posebne ne da se tim sadržajima vređa dostojanstvo pojedinaca ili društvenih grupa zbog njihovog ličnog svojstva.



Kako se navodi u saopštenju, kroz pritužbe i praksu poverenika uočeno je da su pojedine reklame podržavale obrasce ponašanja koji su zasnovani na ideji o podređenosti i nadređenosti polova, a nisu retke ni reklame kojima se podržavaju i podstiču stereotipi prema starijima.

U saopštenju se navodi da istraživanja pokazuju kako je učinak oglašavanja na stavove i ponašanje vrlo snažan, posebno kod dece i mladih, kao i da reklame oblikuju javnost kroz promovisanje određenih životnih stilova koji se usvajaju kao obrazac ponašanja.

Poverenica je navela da nije retkost da se žena u pojedinim reklamama prikazuje kao domaćica, ili kao roditelj koji jedini ume da zameni pelenu ili uključi veš mašinu, ili je oskudno odevena uz lascivne poruke i dvosmislene tekstove, dok su muškarci često prikazani kao uspešni poslovni ljudi, sportisti i vlasnici automobila.

Kako se navodi, uočljivo je da se starije osobe prikazuju retko, a proizvodi koje reklamiraju uglavnom su lekovi, medicinska pomagala, kao i druga medicinska sredstva.

"Umesto da se utiče na razgradnju stereotipa i predrasuda, pojedinim reklamama se, naprotiv, oni podržavaju i podstiču", navodi se u saopštenju.

Piše:
Pošaljite komentar