Завршен седми регионални фестивал монодраме „Бе:фемон” у Бечеју
Одлуком стручног жирија седмог регионалног фестивала монодраме „Бе:фемон“ у Бечеју додељене су две равноправне прве награде.
Победничке плакете одлазе у руке београдске глумице Наташе Тапушковић, које је наступила с представом руског писца Ивана Вирипајева „Јул“ у режији Таре Манић, односно загребачке глумице Вање Матујец, која је извела монодраму „Баш ти баш ту“, насталу по тексту Миранде Џулај у режији Бруне Бебић. Истовремено, глас публике припао је представи Николаја Васиљевича Гогоља „Дневник једног лудака“, коју је својевремено Душан Матејић као мастер рад одбранио на Факултету драмских уметности у Београду, а од бечејске публике добила је оцену 4,89, па и њему припада плакета бечејског фестивала.
- Задовољни смо овогодишњим Фестивалом, јер је сваку представу пратило најмање стотинак гледалаца. Стиче се утисак да је и публика задовољна, јер је од седам виђених монодрама, чак, пет добило оцену вишу од 4,70, рекао нам је у име организатора „Бе:фемона“ директор Градског позоришта Бечеј др Здравко Петровић.
Ваља подсетити да је за овогодишњу фестивал у Бечеју конкурисало 26 монодрама из Босне и Херцеговине, Северне Македоније, Хрватске и, наравно, Србије. На сцени „Радослав Златан Дорић“ бечејског позоришта представило се седам представа, од којих је једна била на мађарском језику, а њих је оценивао жири у ком су били првакиња драме Народног позоришта у Београду Душанка Глид Стојановић, лањска победница загребачка глумица мр Ивана Буљан Легати и професор новосадске Академије уметности Денеш Дебреи.
– И овогодишњи „Бе:фемон“ је оправдао очекивања, има своје добре референце, учесници су, као и prеthodnih година, показали огромне уметнике вредности, те је испуњен основни разлог да треба да настави с радом – истакла је председница стручног жирија Душанка Глид Стојановић. – Међутим, морам да приметим да је мотивација за монодрамом ослабила. Институционална позоришта имају дистанцу према тој тешкој форми драмског стваралаштва. Није свар само у новцу, већ у уметничкој мотивацији која почива на здравом систему у друштву. А у стално реконвалесцентној средини не може да буде здрава мотивација и да се догађа добра уметност. А како Бе:фемон није локални, већ регионални фестивал, у читавом окружењу је слична ситуација.
В. Јанков