Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Неће више бити "фали ти један папир" и "а где је печат"

08.10.2019. 14:46 14:47
Пише:
Фото: Танјуг (Видео)

БЕОГРАД: Премијерка Ана Брнабић каже да је циљ пројекта "Е-папир – од шалтера до дигиталне трансформације” да се смање административни трошкови привреде за 15 до 20 одсто до 2021. године.

Она је на, конференцији о побољшању услова пословања и смањења административног оптерећења привреде, рекла да Влада Србије жели да легендарне реченице "фали ти још један папир", "а, где је печат", пошаље у заборав.

Од 1. јуна 2017. године када је пуштен у рад систем за аутоматску размену података, више од 5,3 милиона података је аутоматски, електронски размењено у оквиру јавне управе.

"То значи да 5,3 милиона папира грђани и привреда нису сакупљали од шалтера до шалтера, од канцеларије до канцеларије. Толико папира није штампано, толико смо уштедели", рекла је Брнабић.

Ppodsеtila је да је од 1. октобра 2018. године укинута обавеза кориштења печата за привреду, али да поједини службеници то и даље траже. Преко контакт центра стигло је 350 пријава.

Осим дигитализације веома важна компонента, указала је премијерка, је и континуирана едукација службеника у државној управи, локалним самоуправама, јавним предузећима како би ефикасније испратили промене.

До краја године, како је рекла, биће отворена Национална академија за јавну управу.

Грађани Србије су се навикли на електронску управу, наводи она, те стално стижу критике да желе више електронских услуга.

"Данас грађани више нису курири држави", истакла је премијерка.

Крајњи циљ пројекта је да све административне послове грађани и привреда, за које су морали да одлазе од шалтера до шалтера, обављају једним кликом из стана или из канцеларије.

Реализацију пројекта финансира Фонд за добру управу Владе Велике Британије, ЕУ кроз ИПА претприступне фондове, Немачка организација за развојну сарадњу ГИЗ.

Шеф делегације ЕУ у Србији Сем Фабрици каже да је пројекат важан посебно за мала и средња предузећа која чине 35 одсто БДП-а у Србији.

Он је истакао да Србија иде у добром смеру, да се пење на Дуинг листи Светске банке за мала и средња предузећа.

"Мора још да се ради, да се смање парафискална оптерећења", навео је он и додао да је ЕУ финансирала пројекат грантом од 2,5 милиона евра.

Амбасадор НемачкеТомас Шиб нагласио је да је квалитет јавних услуга индикатор добре управе.

"Ефикасна акдминистрација и поуздано судство су важни за привлачење страних инвеститора", нагласио је он и додао да је стварање ефикасне администрације дугорочан процес који тражи координацију више заинтересованих страна.

Подсећа да око 400 инвеститора из Немачка послује у Србији.

Вршилац дужности Републицког секретаријата за јавне политике Бојана Тошић каже да је циљ пројекта смањење административног оптерећења привреде.

Како каже и привредници су имали прилику да дају сугестије и предлоге шта их мучи и шта би могло да се мења.

Консултације са привредом, како је рекла, али и са грађанима више нису изузетак, већ постају пракса.

Помоћница министра привреде Катарина Обрадовић Јовановић изјавила је да је циљ пројекта "Е- папир" да олакша привредницима разумевање пословног окружења и обављање свих административних послова са државном управом.

"Министарство привреде од почетка учествује у овој иницијативи. Овде смо да сумирамо резултате, али и да припремимо учеснике за наредну фазу у којој би требало да се заврши оптимизација поступака и да се већа пажња посвети дигитализацији, од које би мала и средња предузећа могла да имају највећу корист", рекла је Обрадовић Јовановић.

Пише:
Пошаљите коментар
Влада донела више одлука, усвојен е-папир....

Влада донела више одлука, усвојен е-папир....

11.07.2019. 16:19 16:21