Три тајне продуктивности Џефа Безоса
ВАШИНГТОН: Џеф Безос, најбогатији човек на свету, тврди да су његове три кључне стратегије за продуктивност: довољно сна, не договарати састанке пре 10 сати ујутру и доносити само неколико одлука дневно.
Безос је оснивач и директор Амазона, власник је и Вашингтон Поста и оснивач две милијарде долара вредног фонда за помоћ породицама без дома и формирање нове мреже предшколских установа у подручјима с ниским приходима.
Помислили сте како Безос с радом почиње пре зоре, дневно обави више од 10 састанака и сваке седмице доноси важне одлуке. Истина је заправо другачија, преноси портал Инвеститор.ме.
Како је Безос то објаснио на догадају прошле седмице који је одржао Ецономиц Цкуб оф Washington, Д.Ц, он користи противинтуитивни приступ управљања својим временом.
Ово су његове три кључне стратегије за продуктивност: довољно сна, не договара састанке пре 10 сати ујутру и доноси само неколико одлука дневно.
Према подацима Нешенел Слип фаундејшен, студије су показале како нам добар сан помаже у јаснијем размишљању, бољем памћењу информација и доношењу одлука.
Када не добијемо довољно квалитетног сна то угрожава нашу, назовимо „извршну функцију“ – скуп способности потребних за добро обављање задатака у школи, на послу и у осталим подручјима свакодневног живота.
Безос тако одлази раније на спавање како би себи осигурао осам сати сна, јер како каже тада размишља боље, има више енергије и боље је расположен.
Некима то изгледа као потпуно губљење времена, али Безос се тако припрема за дан који следи. Оно што је још занимљиво јесте да он своје састанке углавном завршава до ручка.
Као извршни директор, Безос наводи да је његов примарни посао доносити мали број квалитетних одлука.
Ако имам три добре одлуке дневно, довољно је, рекао је.
То не значи да он одлуке доноси споро, већ сматра да за одржавање енергије и динамике у компанији морате доносити одлуке високог квалитета релативно брзо, што је доста једноставно за старт уп, а врло изазовно за велике компаније.
Зато Безос ради на томе да доноси неколико кључних одлука које ће Амазон гурати напред, па је једном изјавио:
„Иако је Амазон велика компанија, желим да има срце и душу мале.“