ОкоТВоко: Куд плови овај брод
Регулаторно тело за електронске медије поднело је 16. јула Захтев за покретање прекршајног поступка против Предузећа за информисање и маркетинг „Пинк интернатионал company“ д.о.о. због кршења Закона о оглашавању непримереним рекламирањем производа и рекламним блоковима који су били дужи него што је то овим законом прописано.
На више од стотину страна детаљно су описани сви прекршаји, а има их скоро четири стотине, и то само у мају 2019. Но, то смо већ знали јер је РЕМ најављивао да скоро све телевизије с националном фреквенцијом крше Закон о оглашавању, јер им је лакше да се изборе с РЕМ-овим бескрајним изрицањем опомена и казнама које су „тешке“ колико и пар секунди тог истог огласног прекршаја. Зашто је као показна прекршајна вежба одабрана баш ТВ Пинк, кад су на списку и остале „националне“ телевизије, још увек није познато, као ни да ли ће РЕМ-ов брод наставити да плови у овом правцу и пред судију за прекршаје призвати и остатак медијске екипе.
Међу прилозима за ову прекршајну биографију нашао се и комплетан извештај мониторинга свих комерцијалних телевизија и Радио телевизије Србије за мај 2019. Према овим подацима, ТВ Пинк, О2, Хепи ТВ, Прва ТВ, РТС1 и РТС2 у овом месецу прекршили су 14 чланова Закона о оглашавању укупно 1.685 пута. Највише прекршаја направила је ТВ Пинк – 507 или скоро трећину. Следи Хепи ТВ са 458 прекршаја, Прва ТВ са 388, О2 са 298 прекршаја, док је Јавни сервис Србије прекршаје Закона о оглашавању држао на нивоу статистичке грешке: РТС1 прекршио га је 11 пута, а РТС2 23 пута у мају.
Највише се кршио члан 35. став 1. Закона – 807 пута, који се иначе односи само на комерцијалне телевизије, пошто за Јавни сервис важе друга, строжа правила. У питању је члан којим се одређује да у оквиру пуног сата емитованог програма ТВ оглашавање и ТВ продаја не смеју да заузимају више од 20% времена. То, другим речима, значи да сте, ако сте гледали неку Пинкову емисију или серију на Хепију и О2 и Првој, за време рекламних блокова могли опуштено да скокнете по бурек, са све чекањем да врућ изађе из рерне, обиђете баба-тетку три блока даље и вратите се да извадите веш из машине – дуги програм. Многи се жале да после реклама потпуно забораве шта се десило с оном слатком Туркињом, а неки су, богами, заборавили да ишта гледају, па су наставили да – гледају своја посла.
Наравно да за оне склоне ТВ забораву и мрзитеље шљива пореклом са другог континента, постоји идеално решење, оличено у одложеном емитовању. Но, да бисте остварили сан и премотали рекламне блокчине, потребно је да будете члан библиотеке – тачније, претплатник неког од кабловских и ИПТВ система.
За оне који домаће телевизије гледају преко земаљских антена и сет-топ боксова решење је лагана шетња између троминутних емитовања програма, праћена јогом, медитацијом и кувањем пекмеза од кајсија.
А ако су вам рекламе омиљена забава, паузу између њих можете искористити куповином најрекламиранијих производа.
Шта ћете после радити с природним средством за потенцију, кремом за вене и душеком од пене која памти као кинески калкулатор – појма немам.
Ивана Радоичић