Електрични тротинети освајају новосадске улице
Новина која је изазвала велику пажњу и бројне, како позитивне, тако и негативне коментаре, свакако су електрични тротинети, које све чешће можемо видети и у нашем граду.
Један клик – и тротинет је спреман за полазак, док је довољан само један покрет ногом уобичајен за ту справу, након чега се вожња регулише гасом и кочницама лаганим стиском руке. Недавно су се први електрични тротинети појавили и у Новом Саду, да би почетком јуна студент четврте године Економског факултета Стеван Старовић добио идеју да почне и да их изнајмљује.
Тако је тај младић, пореклом из Херцеговине, прва особа која изнајмљује те справе у Новом Саду у пасажу број 8 у Дунавској улици, док је идеју добио на апсолвентској ексурзији у Барселони. Он за „Дневник” истиче да има још велике и бројне идеје и планове, док за електрични тротинет мисли да ће временом постати право превозно средство.
– Људи су веома знатижељни, први пут кад сам се провозао градом сви су ме гледали и свакоме је било занимљиво – казао је за Старовић. – Свидела ми се та идеја и одлучио сам да то опробам и у Новом Саду. На тај корак ме је подстакла само знатижеља, а уз помоћ факултета сам се научио доброј организацији, док сам за сада први и једини у граду који то ради. Осмислио сам тај бренд у жуто-црној боји, што представља такси превоз у граду.
Електрични тротинети у „Рент спеед уп”-у могу да иду до 25 километара на сат, а поједини могу развити и до 40 километара. Та справа се пуни на исти начин као лаптоп или телефон – преко пуњача на обичан улаз. Уколико се батерија у потпуности испразни, потребно је, како каже Старовић, око четири сата да се поново напуни, а с једним пуњењем батерије може да прође од 25 до 30 километара.
Он је лако склопив те људи могу с њим да уђу било где. Иако су електрични тротинети познатији туристима који посећују наш град, Новосађани и даље предњаче у њиховом изнајмљивању. У разговору са суграђанима открили смо да су мишљења подељена, а младић који је са само 22 године дошао на идеју такси изнајмљивања електричних тротинета за „Дневник” говори о предностима тог превозног средства.
– Предност је и еколошки и економски аспекат – каже Старовић. – Економски јер је једини и минимални трошак електрична енергија за пуњење, док је у питању потпуно еколошко средство превоза и самим тим се не загађује животна средина. Предност је и брзина превоза по граду јер се свуда може брзо стићи и кад су гужве, а вожња није безбедна само уколико се не пази довољно. Возило као возило је стабилно, али и може брзо да се креће па самим тим може доћи до повреде, уколико се не пази.
Како сазнајемо, Новосађани, а и туристи, најчешће узимају тротинете ради разоноде, да би се провозали булеварима, Дунавским парком, Кејом, центром или Штрандом, а изнајмљују их и људи који морају да обаве неке послове по граду. Изнајмљивање електричних тротинета на пола сата до сат и по се креће од око 500 до 1.000 динара, док се у неколико новосадских продавница нов електрични тротинет може купити за 30.000, али и за 60.000 динара.
Иако је за многе то само сјајно превозно средство којим се лакше стиже до одређених локација, за многе он ремети ред својом брзином и нечујношћу те су из Агенције за безбедност у саобраћају за Танјуг навели да ће нови закон о безбедности саобраћаја, између осталог, регулисати и вожњу тог, можда будућег, свакодневног превозног средства.
К. Ивковић Ивандекић
Фото: В. Фифа