Universal Media: Тржиште оглашавања у Србији расте
БЕОГРАД: Тржиште оглашавања у Србији порашће за 3,5 одсто ове године, а укупне инвестиције у том сектору ће достићи 141 милион евра, процене су истраживања глобалне агенцијске мреже "Универсал Медиа".
Како се наводи у истраживању које преноси портал "Маркетингмрежа", очекује се наставак раста и у наредним годинама, тако да ће у 2020. години српска "адвертисинг" економија имати раст од 3,6 одсто, а достићи ће вредност од 146 милиона евра.
"Приход од оглашавања у Централној и Источној Европи (ЦЕЕ) до 2020. године порашће за 8,7 одсто и износиће 20 милијарди долара, што је нижа стопа раста у поређењу са растом од 9,8 одсто из прошле године", истиче се у истраживању Универсал Медиа.
Када је реч о Србији, телевизија на простору оглашавања узима највећи део колача, од чак 60 одсто укупних инвестиција.
"Сматра се да ће ове године оглашавање на ТВ-у порасти за 2,7 одсто, а сличан тренд можемо очекивати у наредне четири године", наводи регионална директорка Универсал Медиа Биљана Колаковић, и додаје да иако Србија прати светски тренд раста оглашавања у дигиталној сфери, ове инвестиције чине тек 20 одсто укупних инвестиција у оглашавању.
Према њеним речима, на дигиталу у Србији и даље предњаче оглашавање на друштвеним мрежама (26 одсто) и видео садржаји (19 одсто).
Поред Србије, Словеније и Хрватске које ће имати умерени раст, највећи раст на тржиштима на којима послују УМ агенције, које су део I&F Групе, имаће Бугарска.
"На тржиштима на којима послујемо приметан је раст оглашавања. У Бугарској ће он бити осам одсто у овој години. Томе, пре свега, доприноси велики раст инвестиција у дигиталне формате, који је у Бугарској уочљиво већи него у односу на остале формате, као и стабилно оглашавање на ТВ станицама", рекла је Колаковић.