Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Universal Media: Tržište oglašavanja u Srbiji raste

19.07.2019. 18:18 18:21
Piše:
Foto: Pixabay/Oglasavanje, porast

BEOGRAD: Tržište oglašavanja u Srbiji porašće za 3,5 odsto ove godine, a ukupne investicije u tom sektoru će dostići 141 milion evra, procene su istraživanja globalne agencijske mreže "Universal Media".

Kako se navodi u istraživanju koje prenosi portal "Marketingmreža", očekuje se nastavak rasta i u narednim godinama, tako da će u 2020. godini srpska "advertising" ekonomija imati rast od 3,6 odsto, a dostići će vrednost od 146 miliona evra.



"Prihod od oglašavanja u Centralnoj i Istočnoj Evropi (CEE) do 2020. godine porašće za 8,7 odsto i iznosiće 20 milijardi dolara, što je niža stopa rasta u poređenju sa rastom od 9,8 odsto iz prošle godine", ističe se u istraživanju Universal Media.



Kada je reč o Srbiji, televizija na prostoru oglašavanja uzima najveći deo kolača, od čak 60 odsto ukupnih investicija. 



"Smatra se da će ove godine oglašavanje na TV-u porasti za 2,7 odsto, a sličan trend možemo očekivati u naredne četiri godine", navodi regionalna direktorka Universal Media Biljana Kolaković, i dodaje da iako Srbija prati svetski trend rasta oglašavanja u digitalnoj sferi, ove investicije čine tek 20 odsto ukupnih investicija u oglašavanju.



Prema njenim rečima, na digitalu u Srbiji i dalje prednjače oglašavanje na društvenim mrežama (26 odsto) i video sadržaji (19 odsto).



Pored Srbije, Slovenije i Hrvatske koje će imati umereni rast, najveći rast na tržištima na kojima posluju UM agencije, koje su deo I&F Grupe, imaće Bugarska.



"Na tržištima na kojima poslujemo primetan je rast oglašavanja. U Bugarskoj će on biti osam odsto u ovoj godini. Tome, pre svega, doprinosi veliki rast investicija u digitalne formate, koji je u Bugarskoj uočljivo veći nego u odnosu na ostale formate, kao i stabilno oglašavanje na TV stanicama", rekla je Kolaković.

Piše:
Pošaljite komentar