Universal Media: Tržište oglašavanja u Srbiji raste
BEOGRAD: Tržište oglašavanja u Srbiji porašće za 3,5 odsto ove godine, a ukupne investicije u tom sektoru će dostići 141 milion evra, procene su istraživanja globalne agencijske mreže "Universal Media".
Kako se navodi u istraživanju koje prenosi portal "Marketingmreža", očekuje se nastavak rasta i u narednim godinama, tako da će u 2020. godini srpska "advertising" ekonomija imati rast od 3,6 odsto, a dostići će vrednost od 146 miliona evra.
"Prihod od oglašavanja u Centralnoj i Istočnoj Evropi (CEE) do 2020. godine porašće za 8,7 odsto i iznosiće 20 milijardi dolara, što je niža stopa rasta u poređenju sa rastom od 9,8 odsto iz prošle godine", ističe se u istraživanju Universal Media.
Kada je reč o Srbiji, televizija na prostoru oglašavanja uzima najveći deo kolača, od čak 60 odsto ukupnih investicija.
"Smatra se da će ove godine oglašavanje na TV-u porasti za 2,7 odsto, a sličan trend možemo očekivati u naredne četiri godine", navodi regionalna direktorka Universal Media Biljana Kolaković, i dodaje da iako Srbija prati svetski trend rasta oglašavanja u digitalnoj sferi, ove investicije čine tek 20 odsto ukupnih investicija u oglašavanju.
Prema njenim rečima, na digitalu u Srbiji i dalje prednjače oglašavanje na društvenim mrežama (26 odsto) i video sadržaji (19 odsto).
Pored Srbije, Slovenije i Hrvatske koje će imati umereni rast, najveći rast na tržištima na kojima posluju UM agencije, koje su deo I&F Grupe, imaće Bugarska.
"Na tržištima na kojima poslujemo primetan je rast oglašavanja. U Bugarskoj će on biti osam odsto u ovoj godini. Tome, pre svega, doprinosi veliki rast investicija u digitalne formate, koji je u Bugarskoj uočljivo veći nego u odnosu na ostale formate, kao i stabilno oglašavanje na TV stanicama", rekla je Kolaković.