„ДНЕВНИК” ОТКРИВА: Kорпуцију у полицији пријавило 7.151 грађана
По подацима Сектора унутрашње контроле МУП-а Србије, лане је примљен 7.151 позив грађана преко отворене телефонске линије Сектора за пријаву корупције у полицији, као и других незаконитости у раду које изврше полицијски службеници и други запослени у МУП-у на раду или у вези с радом.
Током радног времена, полицијски службеници на отвореним телефонским линијама МУП-а на којима се може пријавити корупција у полицији, полицијски службеници Сектора за унутрашњу контролу разговорају с грађанима по њиховом позиву, а ван радног времена грађанима је омогућено да оставе гласовну поруку, коју наредног радног дана преслушава дежурни инспектор Унутрашње контроле задужен за пријем телефонских обраћања.
Прошле године је Сектор примио у рад и 5.928 документа – писана обраћања, притужбе, службене белешке, информације и других докумената у којима је указано на незаконитости у раду полицијских службеника и других запослених у Министарству унутрашњих послова.
У истом периоду окончан је рад на провери навода из 5.824 пртедмета. Од тог броја, лане је Сектор за унутрашњу контролу МУП-а проверавао наводе из 2.821 предмета, док је 3.013 прослеђено на даљу надлежност другим организационим јединицама у складу с одредбама Закона о полицији и Правилником о начину поступања у току притужбеног поступка.
Иначе, у складу са чланом 227, став 1 Закона о полицији, Сектор унутрашње контроле поступа по сопственој иницијативи, на захтев надлежног јавног тужиоца, на основу прикупљених обавештења и других сазнања, обраћања запослених у МУП-у, грађана и правних лица у случајевима који нису предвиђени одредбама којима се регулише притужбени и скраћени поступак.
Притужбени поступак уређен је Законом о полицији и Правилником о начину поступања у притужбеном поступку, те је Сектор притужбе на рад запосленог у МУП-у, а које не садрже елементе кривичног дела, прослеђивао на даљу надлежност руководиоцу организационе јединице где је запослен полицијски службеник или други запослени у МУП-у. По Закону о полицији, евиденцију притужби и извештавање о њиховом решавању обавља надлежна притужбена јединица.
Министарство унутрашњих послова је током прошле године ажурирало своју интернет страницу у циљу пружања детаљних информација грађанима о томе на који начин могу пријавити корупцију у МУП-у, а све у циљу подизања транспаретности рада Сектора и боље информисаности јавности. На интернет страници грађанима се скреће пажња на то да се сви телефонски разговори у којима пријављују корупцију у МУП-у снимају и чувају у складу са законом. Подаци које грађани изнесу су поверљиви и користе се искључиво за службене потребе.
Грађани пријаву о корупцији у МУП-у могу поднети преко отворене телефонске линије 011/3121-555, усмено, о чему ће се сачинити записник, или електронским путем.
Обуке од 18 месеци
Ове године у МУП-у се спроводи твининг-пројекат у оквиру програма ИПА 2015 с партнерима из Литваније у Румуније. У оквиру твинига, који ће трајати 18 месеци, предвиђена је едукација полицијских службеника Сектора о спровођењу превентивних института у сузбијању корупције, оперативне аналитике и специјализованих обука за истрагу случајева корупције.
Такође, Мисија ОЕБС-а у Србији организује ове године обуке за специјализацију полицијских службеника за истрагу случајева корупције и финансијске истраге „Методологија за спровођење истраге у случајевима злостављања од стране полиције”.
Сектор унутрашње контроле је, у сарадњи с Канцеларијом ИЦИТАП Министарства правде САД при амбасади САД у Београду, израдио и летак и постер за пријаву корупције у МУП-у на српском и енглеском језику. Израђено је 1.000 лекатака и 100 постера на српском и 600 летака и 200 постера на енглеском језику да би се грађани Србије, али и странци, информисали о томе на који начин могу пријавити корупцију у МУП-у.
Постери и леци постављени су на граничним прелазима и објектима подручних полицијских управа МУП-а.
Љ. Малешевић