Плаћање картицом - као стандард у куповини у Србији
БЕОГРАД: Осам од 10 корисника платних картица у Србији поседује дебитну картицу, 40 одсто кредитну, а чак једна петина има обе картице, према најновијим резултатима МастерИндекс истраживања.
Истраживање је показало да две трећине испитаника користи картицу бар једном недељно што указује на то да су безготовинска плаћања задобила поверење корисника, а као разлози наводе се њихова једноставност, поузданост и безбедност у свакодневним плаћањима.
Такође, истраживање је показало да је бесконтактно плаћање најпогоднији метод плаћања за износе до 3.000 динара, док сваки пети корисник цени ову погодност и за износе преко 3.000 динара.
У последњој деценији употреба бесконтактног плаћања у Србији бележи значајан раст. Повећање употребе и обима бесконтактног плаћања протекле године у Србији показује раст чак изнад европског просека који износи 97 одсто.
У prеthodnoj години забележено је повећање броја бесконтактних трансакција за 154 одсто, што указује на чињеницу да су корисници картица у Србији спремни да направе следећи корак ка модерној, дигиталној будућности плаћања, наводи се у саопштењу.
Истраживање је показало да две трећине испитаника користи своју картицу барем једном недељно што указује на то да су безготовинска плаћања задобила поверење корисника, а као разлози наводе се њихова једноставност, поузданост и безбедност у свакодневним плаћањима.
Слично као и у региону, већина Срба је у прошлој години користила погодности и дебитних и кредитних картица.
МастерИндекс истраживање је показало да Срби најчешће користе дебитну картицу за куповину хране, бензина, и одеће, док коришћење кредитних картица за њих представља погодан начин за добијање додатних средстава или отплаћивање на рате, приликом куповине одеће, хране и намештаја и кућних апарата.
Резултати МастерИндекс истраживања показали су да су грађани прихватили технолошка решења која плаћања картицама нуде, с обзиром на то да 70 одсто користи бесконтактна плацања на разлицитим местима, док више од половине корисника плаћа бесконтактно приликом свакодневне куповине робе широке потрошње.
Оно што корисници картица виде као највећу предност бесконтактних плаћања су брзина и поузданост, и то је истакло 78 одсто испитаника.
"Заједно са нашим партнерима банкама и трговцима, трудимо се да обезбедимо грађанима сигурно и безбедно искуство плаћања на које су иначе навикли, и то на што више локација, али и на креирању иновативних решења која су у складу са модерним начином живота", изјавила је менаџер за тржишта Србије, Црне Горе и Босне и Херцеговине у компанији Мастеркард Јелена Ристић.
На избор картице за коју ће се потрошачи у Србији определити утиче неколико фактора, првенствено је то покривеност мреже банкомата, затим додатне погодности као што су одложена плаћања или допунске полисе осигурања, добра репутација банке издаваоца и мултифункционалност картице, могућност стандардног и бесконтактног плаћања, онлајн и офлајн.
Пожељни подстицаји због којих се потрошачи опредељују за употребу картица су попусти трговаца (53 одсто), могућност подизања готовине на продајним местима (32 одсто) и промотивне каматне стопе и награде (19 одсто).
Грађани Србије су такође истакли да би волели да постоји више ПОС терминала у локалним продавницама, као и њихово постављање на пијацама, додаје се у саопштењу.